RSS Feed

Academia Romana ii critica pe sustinatorii "limbii moldovenesti".

0

noiembrie 23, 2007 by Românism

Academia Romana, al carui presedinte este Ionel Haiduc, a criticat sever pe aceia care sustin existenta unei „limbi moldovenesti”, spunand ca acest concept sfideaza adevarul stiintific. Academia Romana reaminteste, intr-un comunicat de presa, ca impotriva conceptului de „limba moldoveneasca” s-au pronuntat de-a lungul vremii numerosi romanisti de prestigiu, inlcusiv din fosta URSS. „Acum o jumatate de secol, doi renumiti profesori ai Universitatii din Moscova, romanistul R.A. Budagov si slavistul S.B. Bernstein, au trimis revistei Voprosi jazakoznanija (Probleme de lingvistica) articolul ‹‹Cu privire la unitatea de limba romano-moldoveneasca››, articol ce a fost publicat abia in 1988 in revista Nistru.

Cei doi savanti aratau in mod clar ca s-au irosit multe forte si mult timp pentru a demonstra teza eronata cum ca moldovenii si romanii vorbesc limbi romanice inrudite, dar diferite. Dovezi in favoarea acestei teze n-au existat si nu pot exista”, se spune in comunicat.
Academia Romana reaminteste si pozitia exprimata de Uniunea Scriitorilor din Republica Moldova, in acord cu pozitia Academiei de Stiinte, care declara in septembrie 1994: „Folosirea glotonimului ‹‹limba moldoveneasca›› creeaza o confuzie periculoasa in fata lumii civilizate si ne face de rusine in fata copiilor nostri si a generatiilor care vor veni.”

„Forurile politice din Romania si din Republica Moldova trebuie sa asculte glasul ratiunii, sa apere cu fermitate adevarul stiintific si dreptul romanilor de pretutindeni de a avea o limba unica, in concertul limbilor europene si al lumii civilizate,” se incheie comunicatul Academiei Romane.

Sursa: Realitatea romaneasca