RSS Feed

Basarabia din nou fără TVR 1! Plahotniuc a instituit monopol pe televiziunea publică a României

0

decembrie 22, 2010 by Românism

R. Moldova a rămas din nou fără TVR 1. De câteva zile, toţi operatorii cablu tv din R. Moldova au fost nevoiţi să excludă postul românesc TVR 1 din lista lor de distribuţie pe motiv că 2 Plus deţine dreptul exclusiv de retransmitere a programului românesc pe teritoriul statului nostru, scrie Mariana Raţă pe Jurnal.md, preluat de Romanian Global News. Contactat de JURNAL, preşedintele Consiliului Coordonator al Audiovizualului (CCA), Gheorghe Gorincioi, a anunţat că această problemă nu ţine de competenţa CCA.

Aşadar, de acum încolo, în loc să privim TVR 1 „în original”, vom urmări doar emisiunile şi buletinele de ştiri ale postului românesc alese la discreţia administraţiei 2 Plus. Există deja mai multe cazuri în care postul de televiziune al lui Vlad Plahotniuc a cenzurat emisiunile TVR-ului. Despre unul din acestea, JURNAL a scris la mijlocul lunii noiembrie curent. Atunci, administraţia 2 Plus a decis să înlocuiască un interviu acordat postului TVR 1 în exclusivitate, în direct, de preşedintele României Traian Băsescu, cu un film difuzat anterior de canalul românesc. Despre această şmecherie telespectatorii şi-au putut da seama doar comparând cele difuzate de 2 Plus şi TVR 1 retransmis atunci de mai mulţi operatori cablu tv.

După ce operatorilor cablu tv li s-a interzis să retransmită TVR 1, nu vom mai putea şti niciodată ce emisiuni ale postului românesc au fost cenzurate şi care sunt difuzate în direct. Aceste lucruri nu-l deranjează însă pe preşedintele Consiliului Coordonator al Audiovizualului (CCA), Gheorghe Gorincioi. Contactat de JURNAL, Gorincioi a declarat că din moment ce partea română acceptă acest comportament al 2 Plus nu vede nicio problemă. „Noi nu putem interveni în asemenea cazuri. Societatea Română de Televiziune şi Telefe M Internaţional au semnat un contract care prevede exact ce şi cum trebuie retransmis. Totuşi trebuie să ştiţi că niciun post străin nu poate fi retransmis integral pe teritoriul R. Moldova. Sunt emisiuni, meciuri de fotbal, filme pe care postul retransmis le poate difuza doar pe teritoriul ţării sale”, ne-a comunicat preşedintele CCA. Cât priveşte difuzarea prin cablu şi satelit a postului TVR 1, Gorincioi este de acord că din moment ce dreptul exclusiv de retransmitere îl deţine 2 Plus, nimeni altcineva nu mai are dreptul să-l retransmită.

Postul românesc de televiziune TVR 1 a revenit pe frecvenţa a doua de stat (de care a fost lipsită printr-o decizie a CCA în septembrie 2007 – n.r.) în noiembrie curent ca urmare a unui acord de retransmitere semnat între SRTv şi SRL „Telefe M Internaţional”, compania care administrează postul 2 Plus. „Generosul cadou” a fost oferit telespectatorilor de cotroversatul om de afaceri Vlad Plahotniuc care a anunţat în cadrul unui interviu că are „nostalgie” după vedetele şi emisiunile postului public românesc de televiziune. În realitate, 2 Plus are doar de câştigat din colaborarea cu SRTv. Publicitatea plasată pe 2 Plus costă bani buni.

Conform noii grile de emisie a postului 2 Plus, acesta va difuza 35 la sută programe proprii şi 65 la sută programe TVR 1. 2 Plus are acum o acoperire de 80 la sută pe teritoriul R. Moldova.

Romanian Global News reaminteşte că în spatele deciziei de a da postul public de televiziune al României pe mâna controversatului Vlad Plahotniuc, s-au aflat negocieri purtate netransparent de ambasadorul Românie la Chişinău, Marius Lazurca, preşdintele SRTV Alexandru  Lazescu, Cozmin Guşă, considerat de mass media din România unul dintre apropiaţii  cercurilor de interese ale Rusiei şi evident Vlad Plahotniuc.

Preluarea de către Plahotniuc a difuzării TVR în Basarabia chiar înainte de alegeri a bulversat complet electoratul proromânesc şi proeuropean şi aşa afectat de semnarea Tratatului de frontieră.


0 comments »

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

ChatVorbește instant cu noi !+