RSS Feed

Cetățeni ai Republicii Moldova, să nu vă dați provocați!

45

septembrie 10, 2011 by Românism

De la minutul 05.35


45 comments »

  1. oleg spune:

    O sa rezistam la romanizmul acesta fals. „Fratii” ne-au furat tot ce are Moldova mai bun. Istorie, limba, folclor. traditii nationale, pamant stramosesc. Acuma vreau sa ne rumanizeze pe complect. Si sa ne fure pamantul de pe stinga Prului. Noi suntem mandri moldoveni. Nu o sa ne luam dupa onda romanizarii sustinuta de liberasti. Romane, nu uita. Moldova nu-i a ta.

    • ROMÂNII Dimitrie Cantemir,Grigore Ureche,Miron Costin,Ion Neculce spune:

      MIRON COSTIN- 1675 :

      „şi ţărâi noastre, Moldovei şi Ţărâi Munteneşti NUMELE CEL DIREPTU de moşie, IESTE RUMÂN

      , cum să răspundŭ şi acum toţi acéia din Ţările Ungureşti lăcuitori şi munténii ţara lor şi scriu şi răspundŭ cu graiul: ŢARA ROMÂNEASCĂ.”

      MIRON COSTIN-1675

      „Cum vedem că, măcară că ne răspundem acum moldovéni, iară NU ÎNTREBĂM: ştii moldovenéşte?, ci ŞTII ROMÂNEŞTE?”

      Grigore Ureche:
      «Românii câţi se află locuitori în Ţara Ungurească şi la Ardeal, şi la Maramoraşu DE LA UN LOC SÂNTU CU MOLDOVENII şi toţi de la Râm se trag…».

      Miron Costin:
      «Ca si noi, si muntenii se numesc ROMÂNI…
      RUMÂN este un nume schimbat in cugetarea anilor de la ROMÂN…» (Cronica polona: Despre limba RUMÂNEASCA).

      Dimitrie Cantemir:

      «Inainte de toate, chiar daca acest (neam) a fost impartit in trei tinuturi de capetenie, totusi TOŢI se cheama cu acelasi nume de ROMÂNI, DISPREŢUIND adica dand de-o parte NUMELE DE VALAHI, CARE LE-A FOST DAT DE CĂTRE POPOARELE BARBARE.
      Caci ROMÂNII care traiesc si astazi in Transilvania, deasupra fluviului Olt, in tinutul numit Maramures, nu-si dau numele de valahi, ci de ROMÂNI (martori imi sunt toti locuitorii tuturor natiilor din Transilvania). Cei din Valahia (pe care grecii din vremuri apropiate ii numesc ungrovlahi, iar noi, moldovenii, ii numim munteni – caci au luat in stapanire mai multe locuri muntoase)isi dau si ei la fel numele de ROMÂNI, iar tarii lor de ŢARA ROMÂNEASCĂ, adica in latineste: TERRA ROMANA.”

      Dimitrie CANTEMIR:

      „Noi, moldovenii, LA FEL NE SPUNEM ROMÂNI,

      iar limbii noastre nu dacica, nici moldoveneasca, ci ROMÂNEASCĂ

      , astfel ca, daca vrem sa-l intrebam pe un strain de stie limba noastra, nu-l intrebam: «Scis moldavice?», ci «ŞTII ROMÂNEŞTE?», adica (in latineste): «Scis Romanice»?»

      In «Hronicul vechimei a romano-moldo-vlahilor»:

      «neamul moldovenilor, muntenilor, ardelenilor…
      TOŢI cu un nume de obste ROMÂNI SE CHEAMĂ».

      Afirmatiile acestea nu lasa nici o umbra de indoiala ca moldoveanul Dimitrie Cantemir SE CONSIDERA ROMÂN.

  2. admin spune:

    oleg, cine te-a traumatizat pe tine așa de rău?

  3. oleg spune:

    Falsii „frati”care se baga in suflet cu romanismul lor. Asa numiti romani au probleme cu identitatea nationala si aceasta problema incearca sa o lege si moldovenilor.Valahii (transalpinii, muntenii, românii), doar numai pe parcursul a cîtorva secole de la înfinţarea statalităţii lor, s-au pricopsit suplimentar cu trei nume de neam şi tot cu atîtea denumiri de ţară. Iar limba română nici la începutul veacului 19 încă nu avea un nume constant, general acceptat de ştiinţa lingvistică din Valahia.

  4. radu spune:

    totusi nu il vad pe marele harap alb printre comentatori

  5. ROMÂNII Dimitrie Cantemir,Grigore Ureche,Miron Costin,Ion Neculce spune:

    MIRON COSTIN- 1675 :

    „şi ţărâi noastre, Moldovei şi Ţărâi Munteneşti NUMELE CEL DIREPTU de moşie, IESTE RUMÂN

    , cum să răspundŭ şi acum toţi acéia din Ţările Ungureşti lăcuitori şi munténii ţara lor şi scriu şi răspundŭ cu graiul: ŢARA ROMÂNEASCĂ.”

    MIRON COSTIN-1675

    „Cum vedem că, măcară că ne răspundem acum moldovéni, iară NU ÎNTREBĂM: ştii moldovenéşte?, ci ŞTII ROMÂNEŞTE?”

    Grigore Ureche:
    «Românii câţi se află locuitori în Ţara Ungurească şi la Ardeal, şi la Maramoraşu DE LA UN LOC SÂNTU CU MOLDOVENII şi toţi de la Râm se trag…».

    Miron Costin:
    «Ca si noi, si muntenii se numesc ROMÂNI…
    RUMÂN este un nume schimbat in cugetarea anilor de la ROMÂN…» (Cronica polona: Despre limba RUMÂNEASCA).

    Dimitrie Cantemir:

    «Inainte de toate, chiar daca acest (neam) a fost impartit in trei tinuturi de capetenie, totusi TOŢI se cheama cu acelasi nume de ROMÂNI, DISPREŢUIND adica dand de-o parte NUMELE DE VALAHI, CARE LE-A FOST DAT DE CĂTRE POPOARELE BARBARE.
    Caci ROMÂNII care traiesc si astazi in Transilvania, deasupra fluviului Olt, in tinutul numit Maramures, nu-si dau numele de valahi, ci de ROMÂNI (martori imi sunt toti locuitorii tuturor natiilor din Transilvania). Cei din Valahia (pe care grecii din vremuri apropiate ii numesc ungrovlahi, iar noi, moldovenii, ii numim munteni – caci au luat in stapanire mai multe locuri muntoase)isi dau si ei la fel numele de ROMÂNI, iar tarii lor de ŢARA ROMÂNEASCĂ, adica in latineste: TERRA ROMANA.”

    Dimitrie CANTEMIR:

    „Noi, moldovenii, LA FEL NE SPUNEM ROMÂNI,

    iar limbii noastre nu dacica, nici moldoveneasca, ci ROMÂNEASCĂ

    , astfel ca, daca vrem sa-l intrebam pe un strain de stie limba noastra, nu-l intrebam: «Scis moldavice?», ci «ŞTII ROMÂNEŞTE?», adica (in latineste): «Scis Romanice»?»

    In «Hronicul vechimei a romano-moldo-vlahilor»:

    «neamul moldovenilor, muntenilor, ardelenilor…
    TOŢI cu un nume de obste ROMÂNI SE CHEAMĂ».

  6. ROMÂNUL Eminescu spune:

    Ascultă TOVARĂŞE MANKURT „oleg”!
    Acesta este CREZUL NOSTRU al ROMÂNILOR basarabeni-
    CREZUL TUTUROR FRAŢILOR NOŞTRI ROMÂNI:

    „Trebuie să stăm de pază şi SĂ NU DĂM DECÂT MORŢI acest pământ de sub picioarele noastre.
    Da!
    Chiar dacă Rusia ar fi destul de aspră ca să-l ia de la noi; noi înşine nu îl putem da sub nici un pretext, căci de acest pământ e legată demnitatea noastră, de la acest pământ atârnă viitorul nostru.” (…)

    „Cuvântul nostru este: de bună voie NICIODATĂ, cu sila şi mai puţin!”

    “Rusia voieşte să ia Basarabia cu orice preţ: noi nu primim nici un preţ.

    Primind un preţ, am vinde; şi noi nu vindem nimic ! nu dăm nimic şi nu primim nimic.

    ROMÂNUL care ar cuteza să atingă acest principiu ar fi un vânzător.»

    Mihai Eminescu, (“Cestiunea retrocedarii Basarabiei”), Timpul, 10 februarie 1878, in Opere, vol X, Ed. Academiei, 1989, p.46)

    Deci ce sunt cei ca „oleg” ?
    Acum aproape 150 de ani,Eminescu a spus-o :

    SUNT VÂNZĂTORI,TRĂDĂTORI DE NEAM ŞI ŢARA!

    Auzit-ai TOVARĂŞE MANKURT „oleg” ?

    „ROMÂNUL care ar cuteza să atingă acest principiu ar fi un vânzător.» !

    Ah.Era să uit TOVARĂŞE MANKURT „oleg” .
    Tu NU eşti român.
    Eşti MALDAVAN.
    Aşa te-au învăţat STALIN,Voronin,Lupu si FilatovKGB.

    • oleg spune:

      Buneii buneilor mei graiau moldoveneasca. Ca popor exzistam din 1359. Republica MOldova este stat suveran recunoscuta de intreaga lume, numai nu de „fratii” falsi. Si care ca tara este continuarea Moldovei istorice. Romania si tot romanizmul a fost inventat de pasoptisti in mijlocul secolului 19. Si eu sunt mandru moldovan.

  7. ROMÂNUL Eminescu spune:

    ***NU EXISTĂ LIMBA MOLDOVENEASCĂ***
    Este o invenţie SATANICĂ a călăului ocupant STALIN!!!!
    ***NU EXISTĂ POPOR MOLDOVENESC***
    Este o invenţie SATANICĂ a călăului ocupant STALIN!!!!
    ***NU EXISTĂ REPUBLICA MOLDOVA***
    Este o invenţie SATANICĂ a călăului ocupant STALIN!!!!

    ***Există doar LIMBA ROMÂNĂ,POPORUL ROMÂN şi ROMÂNIA,urmaşa DACIEI STRĂBUNE!!!!!***

    ***Destinul nostru al ROMÂNILOR basarabeni este unul singur: ROMÂNIA RE-ÎNTREGITĂ!!!!!***

  8. dany spune:

    Foarte greu mai inteleg pe acesti indivizi care sunt impotriva propriului popor. Sa vorbeasca de vanatoare de oameni care sunt patrioti. Groaznic este sa revina situatii de genocid al cetatenilor din Republica Moldova, care gandesc corect si cinstit despre propriai identitate, cea romana si nu inventia sovietica, de popor moldovean. Politicieni sunt niste tradatori de neam si tara. Asa cum este acest politicean care vorbeste atat de senin impotriva propriului popor si al autoritatilor statale ale Republici Moldova, care sunt patriotice fata de actiunile propriului popor.

  9. paduraru spune:

    Buneii buneilor mei graiau moldoveneasca. Ca popor exzistam din 1359. Republica MOldova este stat suveran recunoscuta de intreaga lume, numai nu de “fratii” falsi. Si care ca tara este continuarea Moldovei istorice. Romania si tot romanizmul a fost inventat de pasoptisti in mijlocul secolului 19. Si eu sunt mandru moldovan.

    Oleg iti dau dreptate. Istoria ne-a manipulat pe toti. Cine a vorbit de Romania in sec 18. Nimeni.Cum citeam aici romänii au probleme cu identitatea nationalä proprie. De unde si de ce vine notiunea de „stat national unitar romän”? Pentru cä nu a existat si uite cu centralizarea la bucuresti si imprastierea oamenilor prin repartitii in toata tare comunistii lui ceausescu au vrut omogenizarea. Ei va intreb eu : Stefan cel mare este sau nu un erou al romäniei? Si pentru cei ce zic cä da: Ce are istoria banatului sau a craiovei sau a maraamuresului, chiar a bistritei cu stefan cel mare? Cam tot atit cit are si cu regele tärilor germanice sau slave sau ungare. Cum bine spune unul. Romänii au furat de la moldoveni mai tot ce au ca si identitate. Cultura si arta de limbä romänä sträveche cit si scolile romänesti se aflau in Moldova mare de la carpati peste prut si mai departe. Prima facultate maghiara a fost la cluj nu la budapesta iar scolile de valoare erau in moldova( Iasi) si bucovina ca si parte a moldovei si nu in transilvania sau banat. Si uite asa cum existä mai multe täri in care se vorbeste germana asa ar trebuii sa existe mai multe täri de limba romänä cu o identitate proprie bine definitä, crescutä dealungul secolelor. Istoria i-a jucat si pe romäni si pe moldoveni.Acum e prea tirziu . Parerea mea este ca actualmente sä se uneascä tärile. Germania a putut sa facä asta si altii o vor. dar cei de la putere sint nimicari si vind si mama si tata pentru prestigiu propriu. ” Doamne dä romänului mintea de pe urmä si moldoveanului tot asa.”

    • UnEscu spune:

      Ai calcat tu vreodata in Romania ca sa ii intrebi pe romani cat de „cu probleme” de identitate se considera??? Toti romanii din Romania, care nu au avut nesansa voastra de a fi spalati pe creier de catre „eliberatori”, se considera ROMÂNI si sunt mandri de asta. Vrei sa iti mai spun ceva? Si romanii moldoveni (da, aia de care ati fost despartiti de Rusia tarista) se considera tot ROMÂNI. Spune-le tu altfel si ai sansa sa ti-o iei peste bot! 😀 VOI, basarabenii, aveti o problema cu identitatea proprie. Pentru toti ceilalti, chestiunea este foarte clara: oltean, muntean, ardelean, banatean, moldovean, bucovinean, dobrogean etc = ROMÂN! Bagati bine la cap asta si aveti sansa sa nu mai fiti luati in ras, inclusiv de straini, care stiu mai bine decat voi, din pacate, cine sunteti cu adevarat.

  10. paduraru spune:

    ***Există doar LIMBA ROMÂNĂ,POPORUL ROMÂN şi ROMÂNIA,urmaşa DACIEI STRĂBUNE!!!!!***

    ROMÄNUL eminescu, te intreb? und este teritoriul in care se afla dacia ?? Vezi ca e departe tare de moldova. De cumani si alte popoare care au dus la formarea romänilori n-ati auzit cä tot ce nu convine istoricilor romäni n-au publicat. Si rolul bisericii ortodoxe? crestin ortodoxe? Si istoria ei este mijluitä. Scrierile in limbaromänä si cu litere latine e cind existä? Fratilor de limbä romäne, e timpul sä vä gäsiti adevarata istorie si sa iesiti cu ea in lume. Si alte popoare au fäcut-o. In Spania in Irlanda, In germania in multe täri arabe si asiatice. Granitele politice azi sint miine nu mai sint.

  11. alexandru spune:

    trebuie raspandit acest videoclip ca moldovenii sa stie sa ia in serios aceasta amenintzare la independenta noastra. nu sunt impotriva relatiilor de prietenie cu toti vecinii insa si eu si, sunt sigur, toti moldovenii adevarati, spuem un NU hotarat ideii de unire cu romania

    • UnEscu spune:

      Asa este: romanii sunt o amenintare la adresa RM prin raspandirea ADEVARULUI si prin promovarea ideii de UNITATE NATIONALA! 😀

      • alexandru spune:

        care adevar si care unitate nationala? da de adevarul ca din rep moldova doar maxim 10% sustin tampenia asta cu unirea il stii?…si asta un urma anilor de raspandire a minciunilor proromanesti pe la noi. stati voi ghinishor, moldovenii s-au trezit…

        • UnEscu spune:

          Acei 10% despre care spui tu (nu discutam acum despre procentul real) sunt cei care s-au preocupat si de altceva nu doar sa le fie matul plin, cei pentru care cunoasterea in general, si istoria buneilor reprezinta lucruri de capatai. Ei sunt cei care vor scoate ciobul de Moldova care este acum RM din mlastina asta ce duneste a prostie, mediocritate, hotie si interese meschine. Acest procent creste chiar in timp ce vorbim, odata cu accesul la educatia in limba romana pe care o are populatia acestei tari. Asa cum am mai spus, nu este nevoie decat de timp si de rabdare, iar adevarul se va ridica la suprafata precum uleiul deasupra apei. Eu chiar sper ca ai dreptate si moldovenii dintre Prut si Nistru chiar s-au trezit. 🙂

      • oleg spune:

        Alexandru, cam multe procente dai tu romanoizilor din R.Moldova. Dupa alte surse ei sunt doar 3 %. Iata am gasit un material interesant pe un sait rumanesc:

        http://www.ziare.com/europa/moldova/numai-3-la-suta-dintre-cetatenii-republicii-moldova-isi-doresc-unirea-cu-romania-1053677

        Fiecare al patrulea moldovean are sentimente negative fata de romani, arata un sondaj recent realizat in Republica Moldova. Doar 3% dintre moldoveni vor ca Republica Moldova sa se uneasca cu Romania.

        Expertii sustin ca aceasta antipatie este legata de faptul ca in Republica Moldova societatea este divizata, iar in perioada sovietica, pentru cei din Moldova nu exista un inamic mai important decat Romania si regimul burghezo-mosieresc roman. In plus, in anii de guvernare comunista 2001-2009 romanofobia devenise politica de stat in Republica Moldova.

        Sondajul realizat de CBS-AXA este plin de elemente intrigante, relateaza Deutsche Welle. Astfel, dupa 18 luni de cand a fost debarcat de la putere si se afla in opozitie, fara nici o functie in stat, liderul comunist Vladimir Voronin ramane cel mai popular politician din Republica Moldova. El intruneste 21% din simpatiile electoratului, fiind urmat de liderul liberal-democrat, premierul Vlad Filat – cu 14%, de liderul PD, ex-comunistul Marian Lupu – cu 10% si de liderul PL, presedintele interimar al Republicii Moldova, Mihai Ghimpu – cu 6%.

        • UnEscu spune:

          1. Poti da, te rog, pentru toti cititorii cestui site, definitia cuvantului „romanoid”? Nu de alta, dar datorita acestui cuvat, s-ar putea sa cred in existenta „limbii moldovenesti”. 😛
          2. Am spus si intr-un post anterior ca nu vreau sa comentez care este procentul real al sustinatorilor ideii de unire in randul cetatenilor RM si nici nu o voi face, tinand cont de cat de „bin intentionate” si de corecte sunt aceste sondaje (a se vedea sondajele la cele doua alegeri in RM). Dar, sa spunem ca ai dreptate, si procentul este cel dat de tine… Atunci, de ce iti simti amenintata „statalitatea” ta moldoveneasca, de cativa „rataciti” care nu pot face nimic? Nu mai bine te duci tu prieteni tai de pe site-ul lu’ Dodon la o bere, la terasa? Relaxeaza-te, ca UE si NATO nu va permite Romaniei „imperiale” sa „anexeze” RM si sa „subjuge” poporul ei, asa ca iti vei putea termina seara in pace. Mai mult, astia X% dintre noi, cu siguranta ca nu va vom deranja linistea voastra „statalista” cu cu fapte de violenta fizica, ci vom incerca sa va explicam, in limba română, cu calm, ca e bine sa deschizi o carte sau doua, din care sa capeti cunoastere, chiar daca prietenii tai stau mai prost la aceste capitole: cunoaşterea istoriei moldovenilor (si implicit a românilor) si limba română.

    • oleg spune:

      Unescu: Si care adevar raspanditi voi? Carti de istorie reeditate de guvernul roman pentru R. Moldova???? http://vox.publika.md/politica/costul-real-al-cartilor-editate-de-guvernul-roman-pentru-republica-moldova-55741.html

  12. dave spune:

    :)))))))))))))))))))

    • oleg spune:

      pt. radu: exista limba austriaca, americana, australiana, argentiniana, etc.? Raspunsul meu este nu. Atunci de ce ziceti ca exzista limba romana, daca romania a aparut 5 secole dupa Moldova??? Dupa logica sanatoasa, tu radu graiesti moldoveneasca. Voi romanoizii mai spuneti ca nu exzista popor moldovenesc, dar austrieci exzista? In Austria limba oficiala e germana. Si dupa logica voastra bolnava ei sunt nemti si nu austrieci. Istoria Austriei e minciuna lui Stalin si ca Austria tre sa se uneasca urgent cu Germania. Nu mai zic nimic de ceilalti, amerecani, australieni, argentinieni…

  13. radu spune:

    prima scoala in limba romana ca si primele tiparituri ale diaconului Coresi au fost in Brasov
    de asemenea modernizrea limbii romane in secolul XVII datorita careia azi zicem de exemplu televizor (cred ca la fel si in Basarabia) si nu „vazator de departe” a avut loc in Ardeal de fruntasi geco-catolici care au luptat pentru a demonstra originea latina a limbii romane
    dar cum puteau fi valahi (romani) cei din Ardeal daca nu traiau in Valahia?
    inteleg ca tu, Oleg, vorbesti o limba de origine daca presarata cu rusisme eventual, dar cu toate astea ne intelegem vorbind doua limbi cu origini diferite?
    exista limba austriaca, americana, australiana, argentiniana, etc.?

  14. oleg spune:

    alexantru: chiar eu o sa ma starui ca acest film sa fie vazut de mai multi moldoveni. Tre sa ne folosim de prostiile romanoizilor si sa le folosim contra lor. P.S. Admin, multumesc pentru acest material, o sa-l incarc urgent la YT.

    • Eminescu ROMÂNUL spune:

      „Scrisoarea lui Neacşu” cel mai vechi document descoperit până acum scris în LIMBA ROMÂNĂ pe la 1500

      Fragment>
      „spui domniie tale de lucrul lui Mahamet beg, cum am auzit de boiari ce sunt megiiaş(i) şi de generemiiu Negre, cum i-au dat împăratul sloboziie lui Mahamet beg, pe io-i va fi voia, pren ŢEARA RUMÂNEASCĂ, iară el să treacă.”

    • oleg spune:

      Mai eminescu si Unescu (cred ca e una si aceiasi persoana) ma faci sa ma rad: primul document roman, in realitate e scris in slavona si gasit a fost tocmai in 1894 de Friedrich Stenner în Arhivele Naționale ale județului Brașov. Straniu ca nu a fost descoperit pana a aparea regatul romanesc, nu-ti pare. Iata un frgment din acel document si traducerea. „Mudromu I plemenitomu, I cistitomu I bogom darovannomu jupan Hanăș Bengner ot Brașov mnogo zdravie ot Nécșu ot Dlăgopole. (Preaînțeleptului și cinstitului, și de Dumnezeu dăruitului jupân Hanăș Bengner din Brașov multă sănătate din partea lui Neacșu din Câmpulung). De unde scoci info de acstea? Nu de la wikipedia.ro? Acolo multe prostii sunt scrise pro-romanesti. De ex: ca Bogdan a populat teritoriul Moldovei cu romani din Maramures. De parca in secolul 14 erau romani si de parca teritoriul Moldovei nu era populat. Ma faci sa ma rad si tu si wikipedia.

      • UnEscu spune:

        Tu sari din eroare in eroare:
        1. eu sunt eu iar Eminescu romanul este o alta persoana (daca vrei, te poti interesa)
        2.daca documentele erau scrise in limba slavona, ce vrei sa spui cu asta? ca limba vorbita de locuitorii acestui pamant era, de asemenea, slavona? Unde bati, ca nu ai logica!?
        3.faci o mare confuzie intre un termen si un concept, si anume, acela de popor. Considera ca fiind corect oricare alt nume, si nu roman. Esenta ramane aceeasi: aceste pamanturi au fost locuite de catre acelasi popor care vorbea si vorbeste aceeasi limba si in prezent. Bine, mai putin veneticii si mancurtii.
        4.Nu stiu exact sursele folosite de Eminescu romanul, dar daca intr-adevar esti in cautarea adevarului, iti sugerez sa te documentezi tu din multele surse disponibile azi, eventual neutre, si nu rusesti sau romanesti. Atunci poate te vei lumina si tu si vei avea motive sa deschizi gura intr-un subiect pe care, este foarte clar, nu il cunosti absolut deloc, dar iti permiti sa ai parerile tale!
        Totusi, am o intrebare pentru tine si pentru toti ceilalti care gandesc asa ca tine: de ce oare sustinatorii cei mai mari ai ideii romanismului si al reintregirii nationale sunt personalitati de prima marime a culturii, oameni educati si modesti, iar de cealalta parte, se afla mai toti cei care s-au pripasit pe pamanturile astea de pe unde a intarcat dracu’ iapa, fosti nomenclaturisti de partid, oportunisti, „afaceristi” (a se citi traficanti) de prim rang, sustinatori ai „moldovenismului autentic”, dar in limba rusa, limba lor de bastina! Ia spune, Oleg, cum se face?
        Si daca tot plangi dupa toata Moldova lui Stefan cel Mare, ce ai facut tu concret sa recupreze moldovenii pamanturile luate de Ucraina? Cum te „mobilizezi” tu atunci cand moldovenilor le sunt inchise scolile in limba materna, fiind obligati sa invete in ucrainiana sau in rusa, la ei acasa?!? Ce faci tu pentru ca „limba moldoveneasca” sa fie vorbita in continuare in teritoriile aflate sub stapanire ucrainiana? Cum te-ai „revoltat” tu la actiunile separatiste ale „transnistrenilor (a se citi rusilor) sau gagauzilor (din nou a se citi rusilor), care vor „republici” in Moldova ta, urmasul lui Stefan?!? A lasat marele Stefan mostenire Moldova gagauzilor, bulgarilor, rusilor si ucrainienlor? Ai citit tu (ha!) vreun document scris de EL in slavona, eventual care sa lase asta drept testament? Bre, esti pe aratura rau de tot! Iti repet pentru ultima oara: du-te si studiaza si apoi emite pretentii de intelectual, ca esti praf si pulbere fina!

      • Eminescu ROMÂNUL spune:

        Ce wikipedia visezi tovarăşe SLUGĂ A Călăilor Ocupanţi Ruşi?
        Mai citeşte odată,e vorba de prima atestare a numelui de ŢARA ROMÂNEASCĂ despre care voi „stataliştii-maldavanişti”,adică SLUGILE RUŞILOR scuipaţi că e „un stat artificial”.
        Interesant aşa stat vechi de SUTE DE ANI.
        Cât despre descoperirea docuimentului „abia” în 1894.
        Tu ai habar cum arată O ARHIVĂ sau o bibliotecă cu MILIOANE de cărţi şi documente?
        Analfabetule,CHIAR ŞI AZI îm marile biblioteci ale Europei SE MAI DESCOPERĂ DOCUMENTE STRĂVECHI!
        Tu se vede că te uiţi doar la NIT şi Pervîi….
        Aşa se explică cât de spălat ţi-e creierul mankurt.
        Ia citeşte aici:

        Nicolaus Olahus
        (numele latinizat al lui Nicolae VALAHUL,adică Nicolae ROMÂNUL)- 1536:
        «Lingua, ritu, religione eadem Moldavi utuntur, qua Transalpini; vestitu aliqua ex parte differunt»
        TRADUCERE:

        ” moldovenii utilizeaza ACEEAŞI LIMBĂ, ACELEAŞI OBICEIURI ŞI RELIGIE CA ŞI VALAHII”.

        «Est romanicii (volohii) intrebuintau cuvintele ROMÂNESC, ROMÂNEŞTE pentru a-si denumi propria limba si propria vorbire».

        Nicolaus Olahus 1534!
        Ai băgat la cap?
        Sau o TOŢI CRONICARII DE ACUM SUTE DE ANI erau „rumunoizi fascişti”????

      • Eminescu ROMÂNUL spune:

        “Scrisoarea lui Neacşu” cel mai vechi document descoperit până acum scris în LIMBA ROMÂNĂ pe la 1500

        “spui domniie tale de lucrul lui Mahamet beg, cum am auzit de boiari ce sunt megiiaş(i) şi de generemiiu Negre, cum i-au dat împăratul sloboziie lui Mahamet beg, pe io-i va fi voia,
        pren ŢEARA RUMÂNEASCĂ,
        iară el să treacă.”

  15. UnEscu spune:

    Individul asta care graieste de la pupitru, pe langa faptul ca EL are o atitudine de maniera sa dezbine locuitorii RM instigand la „vantoare de antistatalisti”, face acest lucru utilizand minciuna si dezinformarea. Iata doar doua exemple: pretinde ca organizatia Actiunea 2012 este compusa numai din ONG-uri romanesti (adica, asta fiind un pretext pentru acuza de amestec in afacerile interne ale RM) precum si faptul ca aceasta organizatie este finantata de Romania. Ambele afirmatii sunt cat se poate de false: la aceasta organizatie au aderat atat ONG-uri din Romania cat si din RM. Lista acestora este publica si poate fi accesata de catre cei care „nu pun botul” la romanofobul asta. In privinta finantarii, este adevarat, si romanii platesc pentru asta. Recunosc, si eu am dat bani acestei organizatii: mi-am platit excursia in Basarabia, drumul la Nisporeni, am cumparat articolele cu simboluri romanesti vandute de aceasta si am si donat cativa banuti. Ca mine sunt multi altii, dar la fel de multi basarbeni, cetateni ai RM, adica romani din al doilea stat romanesc. Cat despre preverile codului penal, de asemenea bate campii nenea politicianul: aceasta campanie NU cade sub incidenta niciunei legi la care face referire. Campania nu promoveaza violenta si dezbinarea, ba dimpotriva: apropierea! Sa mai amintesc cum indeamna EL la vanatoarea si identificarea „elementelor anti-statale”, eventual aplicandu-li-se „corectia patriotica” de tip KGB de rigoare? Nu are rost. Nimeni nu il va lua in serios pe rasul asta! Si el stie asta. Cu iesirea pe acest subiect nu face decat sa spere ca va obtine unele voturi din partea unei anumite parti a electoratului. Nimic nou sub soarele basarabean. Acest lucru l-au facut muuuuuuulti altii inaintea lui. Romanofobia acestui individ ii razbate prin toti porii lui imputiti de politician corupt. Hai, sictir!

  16. radu spune:

    Corect austriecii nu doresc unirea cu Germania.
    Dar stii ceva istorie?
    La 1848 cand poporul german a propus reforme liberale, Austria nu a vrut sa intre in statul german pentru ca trebuia sa piarda posesiunile:Moravia, Ungaria, Transilvania, etc..Voi ce posesiuni aveti? Tiraspolul?
    De asemenea au fost destule razboaie austro-germane iar granita dintre Bavaria si Austria cel putin la Passau e de pe la 1600 si ceva si nu a aparut pentru ca Italia sa zicem a sucerit Austria si i-a invatat pe austrieci ca nu sunt nemti.
    In Viena este o atmosfera cosmopolita, dar nu o sa auzi oameni vorbind in engleza de ex: „Please speak a humane language, we do not speak language of the peasants”. Daca va place sa fiti carpele unora veniti din stepa nu aveti decat dar eu cunosc multi oameni pe acolo carora nu le place situatia.
    Apropo, vrei sa stii cum enervezi la culme un austriac ? (Eu am patit-o fara sa vreau) Spune-i ca Hitler a fost austriac si ca in primii ani ai conducerii nu avea cetatenie germana. Cam diferite popoarele astea.
    http://en.wikipedia.org/wiki/Allied-occupied_Austria
    dupa cum vezi la crearea celei de-a 2-a republici austriece si-a cam bagat coada neica Stalin si altii.
    Plus ca eu nu vad austrieci sa stea la coada la ambasada germana pentru cetatenie sau familii in care un frate e austriac si unul e german dupa cum i-a prins istoria.
    Nu neg, daca prostia asta cu „moldovenismul” rezista urmatorii 200 de ani si vor mai exista granite in Europa atunci aveti o sansa.
    Dar dupa cum vad ca faceti spume la gura se pare ca simtiti si voi ca se apropie funia de par.(Asta e o expresie romaneasca sau moldoveneasca?)

  17. Eminescu ROMÂNUL spune:

    V. I. Lenin:
    «Basarabia este pamant ROMANESC»
    (V. I. Lenin, lucrarea «dreptul natiilor la autodeterminare»).

    Karl Marx:
    «Administratia RUSEASCA din toate judetele Basarabiei a ordonat sa fie arse orasele si satele in momentul apropierii inamicului. Acest ordin este cu atat mai ridicol, cu cat, dupa cum rusii inteleg prea bine, ROMANII basarabeni NU VOR REGRETA PLECAREA LOR mai mult decat românii din Valahia si Moldova…» (opere, ed. II, vol. 10, Moscova, 1958, p.495).

    Karl Marx:
    «Taranul ROMÂN din Basarabia nutreste pentru «muscal» NUMAI URĂ»
    (K. Marx: Insemnari despre români, Bucuresti, 1964, p.167).

    Friedrich Engels:
    «Finlanda este finlandeza si suedeza, Basarabia – ROMÂNEASCĂ, iar Polonia Congresului – poloneza (…). Aici nici nu poate fi vorba de unirea unor neamuri inrudite, care poarta numele de rus, aici avem de a face pur si simplu cu O CUCERIRE PRIN FORTA a unor teritorii straine, PUR SI SIMPLU cu UN JAF». (Opere, ed. v.22, Moscova, 1962, p.30-31).

    F.A. Bronchaus, J.A. Efron:
    «Grupul ROMANIC este reprezentat de ROMANI (cca. 9.000.000) in Gubernia Basarabia (judetele Balti, Soroca, Chisinau, Orhei) si in judetele nistrene (Herson); aceasta populatie ISI APARA CU INSISTENTA LIMBA si chiar a românizat o parte din populatia ucraineana» (Dictionar enciclopedic, Sankt Petersburg, 1899).

    L.S. Berg:
    «Moldovenii SUNT ROMANII care populeaza Moldova, Basarabia si o parte din guberniile Podolia si Herson; acestia populeaza in proportie nu prea mare si gubernia Ekaterinoslav» (Basarabia. Tara, populatia, economia. Petersburg, 1918).

    N. Durnovo:
    «… toate scolile organizate in Basarabia au scopul de a transforma ROMANII basarabeni in velicorosi, ceea ce NU REUSESTE…»
    (Peterburgskie vedomosti, 27 mai (9 iunie) 1912).

  18. Eminescu ROMÂNUL spune:

    Alexei Mateevici(autorul versurilor imnului Basarabiei):

    «Mai inainte de toate sa stiti ca (…)
    FARA UNIRE NU VOM PUTEA DOBANDI NIMIC.
    Deci sa avem un gand, o inima, un ideal!

    Al doilea sfat e acesta. Lucrul drept poate inflori numai daca se intemeiaza pe idei drepte. Ei bine, daca ati luat asupra d-voastra sarcina de a lumina poporul, apoi trebuie sa dati poporului idei adevarate, caci altfel intreg invatamantul e fara rost.
    Da, suntem moldoveni, fii ai Vechii Moldove,
    insa facem parte din marele trup al ROMÂNISMULUI, asezat prin Romania, Bucovina si Transilvania (Aplauze).

    FRAŢII NOŞTRI din Bucovina, Transilvania si Macedonia nu se numesc dupa locurile unde traiesc, ci-si spun ROMÂNI.
    ASA TREBUIE SA FACEM SI NOI (Aplauze).

    Asta nu inseamna separatism, caci si cei din Transilvania, si cei din Bucovina, si cei din America SE NUMESC TOT ROMÂNI. Al treilea sfat pe care vi-l dau este: sa stati cu mare putere la straja intereselor nationale. Sa traim bine si cu strainii, dar sa nu tradam interesele noastre, caci altfel vom cadea pentru totdeauna…”

    Alexe MATEEVICI :

    „… N-AVEM DOUA LIMBI si doua literaturi,
    CI NUMAI UNA,
    ACEASI cu cea de peste Prut.
    Aceasta se stie din capul locului, ca SA NU MAI VORBIM DEGEABA.

    (…) Noi trebuie sa ajungem de la limba noastra proasta de astazi numaidecat la limba literara ROMANEASCA»

    (Din cuvantarea rostita la primul Congres al invatatorilor moldoveni din Basarabia, care a avut loc la 25-28 mai 1917).

  19. Eminescu ROMÂNUL spune:

    Ruben Budagov:

    «Numai pentru faptul ca I.V. Stalin aminteste «limba moldoveneasca» a aparut problema limbii moldovenesti de sine statatoare, desi majoritatea lingvistilor considera pana acum ca românii si moldovenii vorbesc aceeasi limba» (Voprosi iazakoznania, 1957, Nr.2, p. 154).

    Rajmund Piotrowski:

    «… termenul de «limba moldoveneasca» are o istorie mai veche pe teritoriul Basarabiei.
    Acest termen a fost UN INSTRUMENT AL POLITICII IMPERIALE TARISTE, iar apoi al politicii imperiale staliniste-bolsevice.

    Menirea acestui instrument era de A IZOLA Basarabia, iar mai tarziu – Republica Moldova de la arealul ROMANESC»
    (Literatura si Arta, 31.08.1995).

    Eugen Coseriu(cel mai mare PROFESOR LINGVIST ROMAN din Basarabia):

    «A promova sub orice forma o limba moldoveneasca deosebita de limba româna este, din punct de vedere strict lingvistic, ori o greseala naiva, ori o frauda stiintifica; din punct de vedere istoric si practic, E O ABSURDITATE si o utopie; din punct de vedere politic, e o anulare a identitatii etnice si culturale a unui popor si, deci, UN ACT DE GENOCID etno-cultural».

    Ion Constantin Ciobanu:

    «(…) de cata intelepciune au dat dovada stramosii nostri ca au numit aceasta limba cu un cuvant neutru. LIMBA ROMANA! Doamne fereste daca aceasta limba s-ar fi nascut din uzurpare si s-ar fi numit dupa vreo regiune oarecare munteneasca, olteneasca, ardleneasca, banateana, bucovineana, moldoveneasca etc.! Atunci, s-ar fi vazut cum joaca dracul intr-un picior!
    Sintagma «LIMBA ROMANA» E UNIFICATOARE.
    Ea nu inalta, nu coboara, nu subapreciza pe nimeni, ea creeaza la toti condtii egale! Si TAIE o data si pentru totdeauna APA DE LA MOARA RATACITILOR» (Moldova literara, 18.VI.1995)

    Declaratia Adunarii Generale anuale a Academiei de Stiinte a Republicii Moldova:

    «Adunarea Generala anuala a Academiei de Stiinte a Republicii Moldova confirma opinia stiintifica argumentata a specialistilor filologi din republica si de peste hotarele ei aprobata prin Hotararea prezidiului ASM din 9.IX.1994, potrivit careia

    DENUMIREA CORECTĂ A LIMBII de stat (oficiale)
    a Republicii Moldova

    ESTE LIMBA ROMÂNĂ.

    29 februarie 1996».

  20. Eminescu ROMÂNUL spune:

    «Cazania lui Varlaam» (1643),
    prima carte tiparita in Moldova

    «Carte ROMÂNEASCĂ de invatatura»

    , care se adreseaza intregii «semintii ROMÂNEŞTI»

    Cu cateva decenii mai tarziu, Dosoftei numeste limba in care scrie exclusiv «LIMBA ROMÂNEASCĂ».

    Stanislav Semcinscki (Ucraina):

    “Slavii de rasarit ii numeau pe timpuri CU UN SINGUR NUME atat pe locuitorii Moldovei, cat si pe cei din Valahia, chiar si pe o buna parte din locuitorii Transilvaniei;
    TOŢI ERAU pentru ei VOLOHI (VALAHI).

    Domnitorul Moldovei Stefan cel Mare era pentru ucraineni

    “Stefan Voevod VOLOSKIY” (Stefan Voievod al VALAHIEI)
    , iar Moldova era numita VALAHIA, locuitorii ei – VOLOHOVENI-BOLOHOVENI
    ,
    ]
    adjectivul “voloski, valaski” avea semnificatia “ceea ce tine de principatul Moldovei”.

    Până şi lingvistul HAHOL O. Strijak din cartea aparută în 1994 la Kiev:

    «În Ucraina de răsărit ERAU NUMIŢI VOLOHI moldovenii ADICĂ ROMÂNII».

    Invatatii din Evul Mediu vorbeau despre identitatea ROMÂNEASCĂ a limbii moldovenilor si a locuitorilor Valahiei. A se vedea, de exemplu, mentiunea lui Nicolaus Olahus formulata in limba latina inca in 1536:

    Nicolaus Olahus
    (numele latinizat al lui Nicolae VALAHUL,adică Nicolae ROMÂNUL)- 1536:
    «Lingua, ritu, religione eadem Moldavi utuntur, qua Transalpini; vestitu aliqua ex parte differunt»
    TRADUCERE:

    ” moldovenii utilizeaza ACEEAŞI LIMBĂ, ACELEAŞI OBICEIURI ŞI RELIGIE CA ŞI VALAHII”.

    «Est romanicii (volohii) intrebuintau cuvintele ROMÂNESC, ROMÂNEŞTE pentru a-si denumi propria limba si propria vorbire».

    «Cartile in Moldova erau tiparite in «LIMBA ROMÂNEASCĂ»

    Prima carte moldoveneasca tiparita se numea “Carte ROMÂNEASCĂ de invatatura” (Iasi, 1643)”.

  21. Eminescu ROMÂNUL spune:

    Din sursele istorice se stie ca in perioada anterioara formarii Tarii Moldovei,
    pe teritoriile de la rasarit de Carpati locuiau VALAHII, URMAŞII GETO-DACILOR.
    Iar valahii nu erau decat ROMÂNII.

    Si pentru că MANKURŢII au adus vorba de COTROPITORII BARBARI CUMANI:
    Iată scrisoarea papei de la Roma, Grigore al IX-lea, adresata printului de Coroana Bela, in 1234, in care afirma urmatoarele:

    «Dupa cum am aflat, in Episcopatul cumanilor sunt niste oameni care SE NUMESC ROMÂNI (WALATI)

    (Documenta Romaniae Historica. D. Relatii intre Tarile romane. Vol. I, Bucuresti, 1972, p. 20).

    Cercetatorul Ion Eremia, doctor habilitat in istorie, aduce argumente incontestabile, sustinand ca
    ÎNAINTE de descalecatul lui Dragos, pe teritoriul Moldovei au existat CÂTEVA Valahii (adica, «tari» – n.n.) si aici locuiau valahi =ROMÂNI.

    O Valahie a fost acea cu centrul la Suceava.
    Alta isi avea centrul in orasul Siret.
    O alta formatiune se afla in bazinul raului Moldova cu centrul la Baia, oras numit si Molde, Civitas Moldaviae, Moldavia.

    Anume aceasta formatiune a fost ocupata de Dragos, aici au fost instalati de catre regalitatea maghiara primii voievozi din Maramures, anume ea a fost acea Tara Moldava («terre nostre Moldauane», 1360) supusa Ungariei si locuita de români (olahos).

    Ion Eremia noteaza in cartea sa ca „la origine statul intemeiat de Bogdan I venit dupa Dragos, s-a numit ŢARA ROMÂNEASCĂ a Moldovei”
    (N. Grigoras), in felul acesta subliniindu-se ca
    MOLDOVA ERA ŞI ERA O VALAHIE, in sensul de tara locuita de ROMÂNI.

    Vlad Zbârciog :”
    Au fost aduse suficiente argumente pentru a deschide ochii inimii si mintii (…), odata si pentru totdeauna ca noi, locuitorii bastinasi din spatiul prutonistrean, SUNTEM ROMÂNI si, implicit, AVEM O LIMBĂ ROMÂNĂ si O ISTORIE ROMÂNĂ.
    Si orice incercare de a ne baga pe gat memorandumuri rusesti sau false conceptii de politica nationala de stat sunt inutile. In primul rand, fiindca aceasta conceptie ignora adevarul istoric si stiintific despre ROMÂNII moldoveni si LIMBA ROMÂNĂ.”

    Vlad Zbârciog :
    „Eminescu spunea ca «limba este casa fiintei noastre». (…) Si tocmai acest tezaur scump, acest suprem product sufletesc al poporului – limba – se urmareste, prin aceasta «conceptie» RUSEASCĂ-„moldovenismul” sa ni se ia, sa ni se rapeasca, totodata incercand sa ne confere o noua identitate istorica, etno-culturala, lingvistica si politico-juridica .
    Stratagema-cheie fiind LICHIDAREA IDENTITĂŢII NOASTRE ROMÂNEŞTI”

  22. Eminescu ROMÂNUL spune:

    Lecţii pentru MANKURŢII trimişi la atac de STĂPÂNII LOR,Călăi Ocupanţi RUŞI:

    Marele lingvist de renume mondial, Eugen Coşeriu, menţiona într-un amplu studiu “Latinitatea orientală” referitor la aşa-zisa limbă moldovenească:

    «Zic «aşa-zisa», fiindcă o limba moldovenească diferită de cea româna, sau chiar şi numai de dialectul dacoromân,PUR ŞI SIMPLU NU EXISTĂ

    e o himeră creată de o anumită politică etnico-culturală străină, RUSIA,fără nici o bază reală».

    Eugen Coşeriu ( n. 27 iulie 1921, comuna Mihăileni, judeţul Bălţi– d. 7 septembrie 2002, Tübingen, Germania) a fost un filolog romanist de origine română, membru de onoare al Academiei Române (din 1991).
    Studii

    A absolvit liceul „Ion Creangă” din oraşul Bălţi, apoi şi-a continuat studiile în filologie la universităţile din Iaşi, Roma; a mai studiat filosofie la Universitatea din Milano. Între 1950 şi 1963 a predat la Universitatea din Montevideo, Uruguay, între 1961 şi 1963 fiind profesor-invitat şi la Universitatea din Bonn, Germania. Din 1963 şi până la sfârşitul vieţii a fost profesor la Tübingen. Mai multe generaţii de discipoli ai lui Eugen Coşeriu constituie Şcoala de lingvistică de la Tübingen.

    A fost Doctor Honoris Causa a aproape 50 de universităţi din întreaga lume.

  23. Eminescu ROMÂNUL spune:

    Tămâie și licheni
    de ROMÂNUL Grigore Vieru
    (Unor apărători ai stâlcitei limbi române numită «limba
    moldovenească“
    )

    A murit tămâia,
    Duhoarea stă să crească.
    Ne-a umplut ca râia
    «Limba moldov’nească“.

    Mi-a pierit și somnul,
    Pacea creștinească.
    Mârâie spre Domnul
    Limba moldov’nească.

    O biată bătrână
    N-are nici de pască.
    Stă cu halca-n mână
    Limba moldov’nească.
    Își crește frumosul
    Limba românească.

    Îi arată dosul
    Limba moldov’nească.
    Gângava, tot linge
    Cizma muscalească.

    Spre Evropi se-mpinge
    Limba moldov’nească.
    Palida mi-e fața
    Sub un cer ce cască.
    Îmi mănâncă viața
    Limba moldov’nească.

    Voi muri, se pare,
    Pentru-a mea lumină…
    „Mă va plânge oare
    Limba cea romană?!“

    Da MĂRITE Grigore Vieru,
    NOI ROMÂNII basarabeni TE PLÂNGEM ÎN LIMBA ROMÂNĂ a strămoşilor noştri.
    Şi nu doar te plângem ci TE RĂZBUNĂM!
    Prin RE-UNIFICAREA cu ROMÂNIA-Ţara Noastră Mamă ce este acum în plină desfăşurare ÎŢI ÎMPLINIM VISUL DE O VIAŢĂ!

    Aşa să ne ajute Bunul Dumnezeu !!!

  24. nu il luatiin seama, e doar un cadavru politic care cauta orice solutie sa iasa la televizor fiind disperat de procentul din alegeri. asa indivizi nu o duc prea mult pe scena politica si sunt aruncati repede la gunoi, unde le este locul

  25. Roman nu Român spune:

    Asul din mâneca românilor.

    1. Vlah sa Valah, este un termen utilizat pentru a desemna popoarele latine din Europa de sud-est.
    2. Acestea popoare mai erau numite si popoare romanice, adica latine.
    3. Denumirile de vlah ( Woloh; Valah; Oloh; Vlacho; Valaque; Wlach; Walach; Vlahos) sau roman (romanicus, romanus, romanicis, ruman e.t.c) inclusiv derivatele lor, erau folosite atât de cei străinii, care au descris acestea teritorii, dar şi de cronicarii şi cărturaii din Moldova şi Muntenia, adică acestea definiţii erau atribuite atît celor din Ţara Moldovei cît şi celor din Ţara Muntenească.
    4. Dacă pe parcursul istoriei vlahii (valahii) din Moldova s-au stotornicit ca MOLDOVENI şi ŢARA MOLDOVEI, atunci cei din Muntenia îşi schimbau în permanenţă atît denumirea ţării, cît şi denumirea limbii şi a poporului.
    5. Şmecheria aşa zisei istorii milenare a „României şi românilor” constă în aceia, că toate stipulările din croniciile şi documentele vechi, de genul Vlah-Voloh au fost înlocuite cu „român”, iar special inventată pentru aceasta o nouă literă „â”. i-a transformat pe toţi – romanii (romanicus, romanus, romanicis, ruman) în „români” , iar când cronicarii stipulau, ca se vorbeste romaneste (adica latineste, asa cum vorbeau romanii), a fost transformat, că se vorbea „româneşte”.
    6. Limba moldovenească înseamnă limba, care s-a dezvoltat şi s-a stotornicit în arealul statului Moldova.
    7. Deoarece lingvonimul de „limbă moldovenească” a apărut cu mult mai înainte decît lingvonimul adevărat de „limbă română” (dar nu falsificat din romana), înseamna că prioritatea şi dreptul la denumirii limbii, ca „limbă moldovenească”, aparţine moldovenilor legal din toate punctele de vedere.

  26. dave spune:

    promit eu ca va fac un site http://www.corigentilaistorie.ru unde sa va faceti de cap daca promiteti sa ne scutiti de prostiile astea!

  27. tania spune:

    PENTRU OLEG CAT TIMP CREZI TU CA V-OM REZISTA CU INDENTITATE DE MOLDOVEAN DACA AM FOST BUCATITI SI CASAPITI DE RUSI,IDEPENDENTA NOASTRA NU VA FI NICIODATA INSINGURANTA MAI ALES ACUM CA AVEM ATATEA RUSI LA NOI ACASA CARE NU VOR SA NE RESPECTE,PROBLEMA TA E CA IT-I PLAC RUSII.

  28. tania spune:

    ASTA NU NUMAI TU CA NU INTELEGI DAR SI ALTII CA SI TINE,APROPO INDEPENDETA NOASTRA E NUMAI PE HARTIE LA MOMENTUL ACTUAL NU E CONDUSA DE NIMENI SI RUSULUI II VINE MAI USOR SA-SI MENTINA PUTEREA,NU VEI FI NICIODATA UN MOLDOVAN LINISTIT CU DREPTURI DEPLINE LA TINE ACASA TREBUIE SA INTELEGI ASTA…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

ChatVorbește instant cu noi !+