CFM afirma ca drumul Giurgiulesti-Cahul se construieste potrivit exigentelor ecologice, iar Tiraspolul nu va putea institui o noua blocada feroviara impotriva Moldovei

0
3

Linie de cale ferata

Drumul de fier Giurgiulesti-Cahul se construieste in stricta conformitate cu normele de ocrotire a mediului, Ministerul Ecologiei si Resurselor Naturale si Centrul National Stiintifico-Practic Medicina Preventiva au aprobat constructia, a anuntat, marti, intr-o conferinta de presa, Miron Gagauz, directorul Intreprinderii de Stat „Calea Ferata din Moldova” (CFM).

Potrivit Agentiei INFOTAG, responsabilul a informat ca mai trebuie elaborate doar documentele privind impactul constructiei asupra mediului, pentru a elimina toate intrebarile pe care le pun unele organizatii ecologiste; ca drumul este un proiect strategic pentru Moldova si CFM cauta sa-l inaugureze cit mai curind posibil.

Gagauz a precizat ca pentru constructia magistralei de 50 km vor trebui prelucrati circa 2 mln. mc de pamint, costul lucrarilor de terasament se evalueaza la peste 200 mln. lei, iar bugetul total al proiectului este de 830 mln. lei, din care mai putin de jumatate vor viza constructia ca atare, restul fiind rezervati activitatilor ecologice, repartizarii terenurilor. Pina iarna, urmeaza sa fie executate toate lucrarile de terasament si trasati 15 km de drum. Lucrarile de asezare a sinelor vor fi reluate la inceputul primaverii anului 2008, astfel ca pina in decembrie anul viitor drumul sa fie dat in exploatare.

„Cautam sa construim drumul fara sa atingem lunca Prutului, care este rezervatie naturala, sa ocolim solurile fertile. Rambleul de cale ferata va avea si rolul de dig, ferind terenurile de milire si de apa Prutului, in timpul inundatiilor”, a spus seful CFM. El a respins afirmatiile despre impactul negativ al transportului feroviar asupra mediului, mentionind ca acest tip de transport este mai ecologic decit cel auto si se aplica tot mai des in Europa.

Intrebat de reporterul Agentiei INFOTAG despre starea celeilalte portiuni de drum, de la Cahul pina la Chisinau, Gagauz a spus ca aceasta „lasa de dorit si ca „dupa constructia sectorului nou, vor trebui facute lucrari de reparatie si refacere de la Cahul si pina la Abaclia”.

****

Transnistria nu va putea bloca traficul feroviar prin teritoriul sau, pentru ca astfel se va pedepsi, in primul rind, pe sine insusi, a declarat in conferinta de presa de marti, Miron Gagauz, directorul Intreprinderii de Stat „Calea Ferata din Moldova” (CFM), comentind amenintarile cu blocarea drumului, lansate de catre liderul autoproclamatei Republici Moldovenesti Nistrene (RMN), Igor Smirnov.

„Marfurile moldovenesti se transporta ocolind Transnistria si noi nu vom fi afectati in nici un caz. Prin regiune, conform acordului trilateral, circula doar trenuri din Rusia si Ucraina, precum si trenurile rusesti de pasageri Moscova-Chisinau-Moscova si Saratov-Varna. Daca Tiraspolul va bloca circulatia, el va avea de dat socoteala in primul rind Kievului si Moscovei”, a accentuat Gagauz, citat de Agentia INFOTAG .

El a precizat ca o singura firma din Transnistria organizeaza transporturile de marfuri, inclusiv in tranzit, ca firma este condusa de catre nora lui Igor Smirnov si are sediul principal la Odesa, incasind lunar de la transportatori $600 mii „practic pentru nimic”, iar profitul anual se ridica la $7 mln. „Nu cred ca clanul lui Smirnov va renunta la acesti bani de dragul blocadei”, a afirmat seful CFM.

Intrebat de reporterul Agentiei INFOTAG daca CFM poarta negocieri cu Tiraspolul in vederea recuperarii bunurilor din regiune sau folosirii in comun a acestora, Miron Gagauz a declarat ca „nu negociaza cu banditii”. Referindu-se la utilizarea sectorului Ribnita-Slobodka (Ucraina), Gagauz a spus ca nici acesta nu este controlat de R.Moldova si ca pe acolo se aduce din Ucraina fier vechi pentru Uzina Metalurgica din Ribnita, iar produsele finite se transporta pe drumul moldovenesc, prin Moghiliov-Podolski.

http://www.azi.md/

NICIUN COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ