Comuniştii mai au o televiziune

0
15

După privatizarea posturilor municipale de radio şi televiziune Antena C şi Euro TV, comuniştilor le-a revenit radioul (pe care Voronin vrea să-l facă „bomboană”), iar pepecediştilor –televiziunea. Acum e clar de ce au renunţat atât de uşor comuniştii la Euro TV. La puţin timp după acapararea abuzivă a celor două posturi municipale, un alt post de televiziune, condus acum de un fost consilier prezidenţial şi purtător de cuvânt al Partidului Comuniştilor, obţine licenţă.

Este vorba de canalul de televiziune N4, pe care câţiva operatori TV prin cablu din Chişinău (Sun TV, Omega TV, Larom TV – n.r.) îl retransmit de vreo lună încoace în locul postului „RIF”. Cel care „veghează” ce informaţie se dă pe sticlă nu este altcineva decât fostul consilier prezidenţial şi purtător de cuvânt al Partidului Comuniştilor din R. Moldova (PCRM) în campania electorală din 2005, Alexandru Petcov (!). Iar una din vocile care dau glas ştirilor din cadrul unicei emisiuni a postului – „Obiectiv”, este a ziaristului Victor Nichituş (cel despre care se spunea că ar fi primit anterior în dar un telefon mobil de la şeful statului – n.r.).

Patru frecvenţe

Solicitat de JURNAL, Victor Pulbere, consultant la Consiliul Coodonator al Audiovizualului, a declarat că întreprinderea fondatoare a postului N4 este „Select Canal”, condusă de Andrei Borşevici. Potrivit lui Pulbere, N4 este emite în prezent în Chişinău prin cablu şi la Bălţi prin eter. Postul mai are şi trei canale la Soroca, Edineţ şi Ungheni, dar acolo nu emite deocamdată. Sursele JURNALULUI susţin că cei care conduc această televiziune au planuri mari – să se extindă pe tot teritoriul R. Moldova. Nu degeaba l-au numit N4, adică Naţional 4, pretinzând, probabil, că acesta va fi al patrulea post de televiziune cu acoperire naţională.�

Antiromân şi prorusesc
Din buletinele de ştiri ale postului, înţelegi lesne încotro bate vântul. Recent, a fost pus pe post un reportaj despre faptul că Departamentul Românilor de Pretutindeni din cadrul Guvernului României a alocat sume mai mari de bani pentru holdingul „Euronova Media Grup” decât pentru o grădiniţă nu ştiu din care sat din R. Moldova. De parcă Guvernul României ar trebui să rezolve problemele autorităţilor comuniste de la Chişinău. Apoi cu câtă plăcere era citat, pe banda de pe ecran, un post de radio internaţional care ataca România şi imediat după asta scria că autorităţile ruseşti ameninţă cu înarmarea dacă NATO se va extinde în Europa de Est (!). O să fim cu ochii pe acest post să vedem ce-o să se întâmple în campania electorală în care ne aflăm.� �

„Nu a plecat de la partid”

JURNAL l-a căutat la sediul PCRM pe Petcov. O voce feminină din anticamera PCRM ne-a răspuns în limba rusă la telefon (23 46 14) că Alexandru Petcov nu a plecat de la partid, dar nu stă acolo, pentru că lucrează în altă parte (!). Petcov nu a fost de găsit pentru a ne răspunde dacă activităţile sale de partid influenţează sau nu politica editorială a postului pe care îl conduce.�

autor: Raisa LOZINSCHI

sursa: http://www.jurnal.md/article/3001/

NICIUN COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ