Electorala-2007 – Posturile de radio si TV publice favorizeaza PCRM in campania electorala

0
1

Posturile publice de televiziune „Moldova 1” si „Radio Moldova” favorizeaza indirect partidul de guvernamant in campania pentru alegerile locale din 3 iunie. Este una din concluziile primului raport de monitorizare a mass-media in campania electorala, realizat de Centrul Independent de Jurnalism (CIJ) si Asociatia Presei Independente (API), informeaza Agentia DECA-press
Proiectul de monitorizare include 16 ziare nationale si locale, 4 posturi de radio si 6 posturi TV.
Monitorizarea efectuata in intervalul 10-24 aprilie atesta, potrivit autorilor raportului, doua pozitii distincte in procesul de reflectare a campaniei electorale. Pe de o parte, posturile publice „Moldova 1”, „Radio Moldova”, precum si postul privat cu acoperire nationala NIT isi confirma tendinta manifestata in campania electorala precedenta, favorizand indirect partidul de guvernamant si ignorand reactiile partidelor de opozitie. Aceiasi politica editoriala este sustinuta, potrivit raportului, si de fostul post municipal de radio „Antena C”, in timp ce postul de televiziune „Euro TV” manifesta o oarecare inclinare catre pluralism.
Pe cealalta parte a baricadei, sustin expertii de la CIJ si API, se situeaza un alt grup mass-media, nucleul caruia il constituie „PRO TV” si „TV 7”, posturi de televiziune care incearca sa reflecte campania electorala de pe pozitiile echidistantei si tinand sa nu omita activitatea formatiunilor de opozitie.
Printre posturile de radio, mentioneaza raportul, „Vocea Basarabiei” se deosebeste printr-un mesaj mai dur la adresa partidului de guvernamant, fara a ignora insa evenimentele care favorizeaza in mod obiectiv aceasta formatiune politica. In contrapunct cu acesta, „Russkoe Radio” a fost catalogat de experti drept un post mai mult favorabil, decat defavorabil PCRM.
Aceeasi diferenta de abordare, ce separa cele doua tabere mass-media, a fost sesizata de autorii raportului si in cazul presei scrise, intre ziarele care favorizeaza indirect partidul de guvernamant fiind mentionate fostele ziare de stat „Moldova Suverana” si „Nezavisimaya Moldova”.
Proiectul de monitorizare a mass-media este unul din cele patru proiecte de monitorizare a alegerilor locale derulate in perioada 10 aprilie – 17 iunie de catre „Coalitia 2007” – organizatie ce intruneste mai multe ONG-uri.
Proiectul de monitorizare a mass-media se deruleaza in parteneriat cu IMAS-INC Chisinau si este finantat de catre Fundatia Eurasia, Reprezentanta din Moldova. Proiectul e sprijinit de Agentia Suedeza pentru Cooperare si Dezvoltare Internationala (Sida-Asdi), Agentia SUA pentru Dezvoltare Internationala (USAID), Fondul National pentru Democratie SUA si Misiunea OSCE in R. Moldova.

NICIUN COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ