Impreuna cu Tinerii Moldovei in Transilvania!!!

Dragi prieteni, frati si surori, asta o sa fie o o povestire mai lunga si emotionanta pe care o am scris-o chiar eu. Pe data de 9 iulie am plecat din Chisinau cu un singur scop, acesta fiind Unirea celor doua state de pe malurile ale Prutului. Personal, am mers doua zile pe jos, in prima zi Cornesti-Ungheni (in care a fost o ploaie torentiala) si a doua zi Ungheni-Iasi (in care a fost o arsita de peste 40 grade) , dar in fine am rezistat. Cind am ajuns simbata, 11 iulie la Podul de Flori, si cind am vazut cum ne-au primit multimea de partea cealalta a Prutului si au cintat intr-un ritm cu noi, am fost primiti ca acasa, cu paine si sare, vin si flori, mi-au dat lacrimile.Intilnirea calduroasa a satenilor in drumul spre Iasi mi-a mingiat sufletul, iar mai apoi localnicii din Iasi ne-au sustinut in ideea noastra pe care o promovam si pe alocuri Iesenii ni s-au alaturat Marsului. Duminica, 12 iulie ne-am urcat din Iasi in tren pentru a ne duce la palatul Cotroceni la Domnul Klaus Iohannis, sa-i aratam de ce suntem in stare sa facem pentru a forma Romania Mare, fara actualele hotare, dar aici surpriza neplacuta a fost ca in dimineta de 12 iulie Domnul Iohannis a postat pagina lui de Facebook urmatoarele: „ Sunt foarte impresionat de drumul pe care îl fac tinerii de la Chișinău la București. Din păcate, nu voi fi în țară și nu îi pot întâmpina la Palatul Cotroceni, dar fiți convinși că mi-ar fi făcut o reală plăcere. Prin gestul lor temerar, ei au dovedit, cu toată forța unei generații care se simte profund europeană, că drumul nostru are o destinație comună. Vom dovedi tuturor că, oricât de mult efort va trebui să depunem și oricât va dura, ne vom împlini visul de a fi împreună în Europa. Sunt convins că oamenii de pe cele două maluri ale Prutului se vor regăsi într-o bună zi nu doar în Uniune, ci și în comuniune. Vă mulțumesc pentru efortul vostru! „, si acolo ne-am ales cu niste cuvinte de la Purtatorul de cuvint al Domnului Presedinte(daca nu ma gresesc). In Piata Unirii de la Bucuresti ne-au intilnit sute si mii de cetateni de toate virstele, care ne sustin si ne-au felicitat in ce am facut incepind cu data de 5 iulie.Luni, 13 iulie am poposit in Oraselul Turda din Judetul Cluj, unde am innoptat 2 zile. Aici am vizitat Cheile Turzii care oferă un peisaj carstic de o rară sălbăticie: stânci înalte și abrupte, creste ascuțite, turnuri de piatră, vâlcele pietroase, apoi am si la Pestera Salina-Turda care m-a impresionat cu peretii care erau formati in totalitate din sare ( i-am gustat a propriu). Mai apoi, pe 15 iulie ne-am indreptat spre Oraselul Deva din Judetul Hunedoara, unde am petrecut de asemenea două zile, vizitind Cetatea Romanica a Devei care este o cetate aflată pe un deal vulcanic,care m-a lasat placut surprins de peisajul care oferea o panorama de milioane!!! Am mai fost si la Cimitirul Avram Iancu, la care am vazut locul unde se odihneste Avram Iancu, alaturi era Gorunul(stejarul) lui Horea acesta avind o circumferinta de 9 metri. Ultima noapte din aceasta expeditie a fost pe tarimul celor din Bacau, mai exact in Orajul Onesti, Judetul Bacau, unde ne-a intilnit tinarul Primar Alexandru Cristea,care ne-a oferit o masa copioasa in seara de vineri, 17 iulie. Simbata, 18 iulie, Primarul de Onesti ne-a chemat in sala de sedinta din Primaria Onesti pentru a mai schimba citeva vorbe, de pe scaunele consilierilor iar mai apoi am luat autocarul spre Chisinau.
P.S. Persoanele pe care le-am cunoscut in aceste 9 zile, au facut ca aceasta mini-vacanta sa fie cea mai tare aventura pina la ai mei 18 ani, si pentru asta vreau sa va multumesc din suflet voua dar si Actiunii 2012,Tinerii Moldoveii, Domnilor deputati din Parlamentul Romaniei Mircea Irimia, Valerian Vreme, Primarului din Onesti Alexandru Cristea, si poate ca a fost ultima data cind i-am vazut pe voi toti, dar imi voi adduce aminte de voi mult timp inainte, dare eu sper ca noi cu totii ne vom vedea la o masa comuna ca sa mai discutam.
P.S.S Din prietenii mei care sunt din anii 1995-2000, adica aceasta generatie, o sa ma pot mindri ca am participat la Marsul lui Stefan cel Mare, tatal meu a trecut podul de flori din `90, iar eu acum in 2015, si sper ca copii mei sa calatoreasca pe Podul de Flori , numai ca fara nici un act, doar cu un flori, si sa le arunce in Prut multumindu-ne noua ca am facut un pas spre Unire.