„Natiunile” medievale

19
5

Harta asta a peninsulei italiene e cam de prin vremea lui Stefan cel Mare. Adica de prin perioada de glorie a „poporului moldovean”. Ia sa vedem noi ce alte marete „natiuni” mai existau pe batrinul continent, in acea perioada, in paralel cu „natiunea moldovenasca”:  „natiunea napoletana”, „natiunea papala”, „natiunea siciliana”,  „natiunea sieneza”, „natiunea florentina”, „natiunea genoveza”, „natiunea veneziana”, „natiunea milaneza”, „natiunea mantoveza”, „natiunea savoiarda” dar si altele.

Toti oamenii astia, care n-au avut norocul sa cunoasca binefacerile deznationalizarii fortate, se numesc astazi italieni.

 

DISTRIBUIȚI
Articolul precedentVarful Negoiu 2535 m
Articolul următorBogdan Curta – Basarabia

19 COMENTARII

    • Moldovenii, nume al unui neam cu o constiinta etnica definita si recunoscuta, sint documentati in diferite alte izvoare istorice din acea perioada. In Cronica de la Buda scrisa in 1473 se spune despre… Rasenses et Moldovanos”. In Cronica de la Dubnitz (1479) de asemenea citim…”Rasenses et Moldavanos”.
      Etnonimul moldovan (moldoveni) este invesnicit in veacul XVI nu numai in documentele interne si externe ale Cancelariei Moldovei, nu numai in documentele oficiale ale Poloniei, Ungariei, Valahiei, curiei papale, Lituaniei, ci si in legaturile comerciale dintre orasele moldovenesti cu Lvovul.
      De acum in prima jumatate de veac de existenta a Statului Moldovenesc sint cunoscute, constientizate si larg raspindite, atit in Moldova cit si in altestate europene, nu numai etnonimul MOLDOVAN (moldoveni), ci si notiunea de popor moldovenesc-insemne temeinice, definitive,unificatoare si mobilizatoare pe plan intern si deosebitoare pe plan extern, de constituire si afirmare a unei comunitati, etnice-neamul moldovenilor, natiunea moldoveneasca. Ceea ce, ulterior, dar cu sute de ani pina la nasterea lui I. Stalin, va fi confirmat de I. Tarnowskii(The Tarnowski family was one of the oldest and most powerful magnate families in Poland. The family got the greatest importance in the 14th, 15th and the 16th centuries, when family members from Tarnów, Melsztyn and later from Jarosław beside the throne of Piast and Jagiellon kings of Poland, from father to son held ten times the office of voivode of Kraków Voivodeship and six times the office of castellans of Kraków.): “moldavicae gentis” (1540); de la I. Vadianus: “gentes Moldaviam vocant” (1540)-ceea ce diplomatul francez Peyssonel va numi “la nation moldave” (1765), M. Costin-”neamul moldovenilor” (1686), D. Cantemir-”moldova gente” (1716),”neamul moldovenilor” (1717).
      La anul stabilirii lui Dragos si a drujinei sale la rasarit de Carpati (1352) in aceste regiuni era raspindit cintecul Mioritei-despre soarta haina a unui moldovan pizmuit de viclenii ciobani vrincean si ungurean.
      STATORNICIA MOLDOVEI. Petru I, Roman. Statornicia si hotarnicirea Moldovei nu s-au incheiat pe timpul domniei lui Bogdan I Inemeietorul (1359-1365). Dupa alungarea lui Balc 91359) pina in 1365 monarhul ungar nu pierdea nadejdea de a supune Tara Moldovei. Dupa Bogdan I la tronul Moldovei vine fiul sau Latcu (1365-1374). In documentele curiei papale apare titulatura “Laczko, dux Moldaviensis” (Latcu, domnul moldovan, 1370).
      Actul omagial, prin care Stefan I fagaduia “sa slijeasca si sa ajute impreuna cu tot poporul Tarii Moldovei, prestat regelui polon la 6.01.1395, a impus pe unguri sa intreprinda o campanie “contra Moldavanos”-prima in conditiile afirmarii statului Moldovenesc de sine statator.

      • Mai, Oleg, tu ai fost atent la ce au postat pana acum pe acest site (si nu numai) Eminescu Romanul, Romanul Gica, Vanatorul de forumisti KGB, Dave si multi altii, la zecile de citate aduse de ei ca argumente ale faptului ca moldovenii nu constituie un popor diferit de poporul român, ba dimpotriva, ei sunt parte componenta a acestuia? Chiar crezi ca este cazul sa iti spun si eu aceleasi lucruri, sa dau „copy/paste” ca robotul doar-doar vei vedea si tu? Vad ca dai niste citate din care rezulta ca, intr-adevar, exista notiunea de moldovean. Asa, si…? A spus cineva contrariul? Insa in are izvor istoric amintit de tine se spune ca moldovenii sunt altceva decat români (vlahi)? Tu chiar nu cunosti istorie si tragi concluzii fara vreo baza reala sau cunosti istorie insa incerci sa o folosesti in favoarea ideii tale aberante? Dar parerea istoricilor despre acest subiect conteaza pentru tine? Sau si ei sunt „tradatori ai natiunii moldovenesti” si sunt adeptii „imperialismului” romanesc?!? Numai cand aud acest termen pe langa numele Romaniei ma apuca rasul! Aveti o imaginatie bogata, frate Oleg! Insa oare suntem frati, ca pe mine nu ma cheama Vadim, Sasha, Iuri sau mai stiu eu cum… Tare ma tem ca Stefan cel Mare ti se pare un tip…exotic, de neam foooooarte indepartat. Asa-i? 😀 As prefera sa am dreptate decat sa imi spui ca buneii tai chiar au fost moldoveni iar tu, urmasul lor, le tradezi sangele prin atitudinea contra adevarului. Numai bine!

      • Tovarăşe MANKURT “Oleg” tu văd că tot nu ai învăţat
        DE UNDE VENEAU Dragoş şi Bogdan!
        Ei au trecut Carpaţii DIN PROVINCIA ROMÂNEASCĂ Maramureş.
        Bogdan I din Cuhea(Maramureş)a venit împreună cu românii din peste 300 de sate.

        Doar ştiai asta nu?
        Nu ştiai?
        Deci daca STRĂ-BUNELUL lui Ştefan cel Mare şi Sfânt
        ERA ROMÂNUL Bogdan I din Cuhea,Maramureş,Ştefan ce era?
        ERA ROMÂN !

        • Şi pentru că tot umbli VICLEAN cu stema bunelului nostru Ştefan cel Mare şi Sfânt,ai fost vreodată la mormântul lui?
          Ştii măcar unde este mormântul său?
          Ai fost măcar odată în viaţa ta SĂ TE INCHINI LA PUTNA ,în Ţara Noastră Mamă ROMÂNIA unde îşi doarme somnul Marele ROMÂN Ştefan?
          Ţi-ai rezemat vreodată fruntea de lespedea albă şi te-ai rugat asemeni lui EMINESCU,Creangă şi Ciprian Porumbescu pentru REÎNTREGIREA POPORULUI ROMÂN aflat sub ocupaţie?
          Ai ascultat măcar odată în viaţă “BALADA” ROMÂNULUI Bucovinean Ciprian Porumbescu?

          http://www.youtube.com/watch?v=VzBXJB_otlc&feature=related

          http://www.youtube.com/watch?v=fQyWdiKzgmQ

          Te-a durut sufletul,AI PLÂNS când ai înţeles DUREREA SFÂŞIETOARE pe care o simţea pentru că NEAMUL LUI ROMÂNESC era RUPT ÎN BUCĂŢI de către ocupanţii ruşi şi austro-hungari?
          După cum scrii se vede că nu.
          Înainte de a ne da NOUĂ ROMÂNILOR basarabeni lecţii de patriotism ÎNGENUNCHEAZĂ la Putna,
          la Suceava,
          la Piatra-Neamţ,
          la Suceviţa,
          Moldoviţa,
          Voroneţ,
          Dragomirna,
          Agapia,
          Secu,
          Sihăstria,
          Probota,
          Râşca,
          Humor,
          Slatina,
          Arbore,
          Pătrăuţi,
          la Rădăuţi,
          la Siret,
          la Baia,
          la Roman,
          la Hârlău,
          la casa Vrâncioaiei,
          la Chilia,
          la Cătlăbuga,
          la Iezerul Cahulului unde a luptat până la moarte Ion Vodă Viteazul
          la Cetatea Albă,
          la Hotin,
          la Cernăuţi,
          în Codrii Cosminului.

          Şi nu uita FÂNTÂNA ALBĂ.
          Nu uita FÂNTÂNA ALBĂ.
          Acolo la 1 aprilie 1941 Călăii Ocupanţi Ruşi NE-AU MĂCELARIT FRAŢII ROMÂNI bucovineni.
          Niciodată SĂ NU UIŢI Fântâna Albă.

  1. sincer sa fiu, cred ca apartenenta identitara la un popor este, in primul rind, o optiune personala. la fel cum un posesor de pasaport romanesc se poate considera in primul rind „european” sau „cetatean al lumii” neidentifcindu-se cu valorile romanismul la fel si un om nascut la chisinau e liber sa se considere moldovean, rus sau roman. am insa o problema cu argumentele cretinoide invocate in sprijinul unei decizii ce tine de identitatea si intimitatea fiecaruia in parte.

    • Dave, sa inteleg ca eu pot opta de care popor apartin din punct de vedere identitar? Adica, pot pretinde ca nu am nimic in comun cu buneii mei, dar in acelasi timp, ma pot considera parte a civilizatiei mayase, de exemplu? Cum vine asta? Poate ca din puct de vedere cultural sa nu te simti in largul tau printre ai tai, dar asta este oricum o ciudatenie a naturii. Oricum, un dezastru in cadrul societatii, atunci cand elemente componente ale acesteia nu se regasesc in acel mediu. Nu?

  2. ROMÂNUL Grigore VIERU:

    “Trei culori”

    “Straine pofte ne-au rapit
    Cand via dulce, cand ogorul,
    Dar nimeni nu a izbutit
    Din piept sa smulga Tricolorul.
    Fusese vremea mult prea crunta,
    Si-atat ne-a ars de dansul dorul,
    Ca azi ne strangem si la nunta
    Si la botez cu Tricolorul.
    ***Trei culori si-O SINGURĂ IUBIRE
    ROMÂNEASCĂ,***
    Trei culori si-O SINGURĂ VORBIRE
    ROMÂNEASCĂ!***
    Trei culori si-O SINGURĂ CREDINŢĂ
    ROMÂNEASCĂ,***
    Trei culori si-O SINGURĂ FIINŢĂ
    ROMÂNEASCĂ!***

    Atat de minunat scanteie,
    De crezi ca de pe bolti albastre
    L-a rupt Hristos din curcubeie
    Si l-a dat romanimii noastre.
    E cald sub el ca sub o rana
    Ce-a chinuit Mantuitorul,
    E cald in Tara cea Stefana,
    Ne incalzeste Tricolorul.
    ***Trei culori si-O SINGURĂ IUBIRE
    ROMÂNEASCĂ,***
    Trei culori si-O SINGURĂ VORBIRE
    ROMÂNEASCĂ!***
    Trei culori si-O SINGURĂ CREDINŢĂ
    ROMÂNEASCĂ,***
    Trei culori si-O SINGURĂ FIINŢĂ
    ROMÂNEASCĂ!***”

  3. ***NU EXISTĂ LIMBA MOLDOVENEASCĂ***
    Este o invenţie SATANICĂ a călăului ocupant STALIN!!!!
    ***NU EXISTĂ POPOR MOLDOVENESC***
    Este o invenţie SATANICĂ a călăului ocupant STALIN!!!!
    ***NU EXISTĂ REPUBLICA MOLDOVA***
    Este o invenţie SATANICĂ a călăului ocupant STALIN!!!!

    ***Există doar LIMBA ROMÂNĂ,POPORUL ROMÂN şi ROMÂNIA,urmaşa DACIEI STRĂBUNE!!!!!***
    ***Destinul nostru al ROMÂNILOR basarabeni este unul singur: ROMÂNIA RE-ÎNTREGITĂ!!!!!***

  4. Uite ca Eminescu ROMÂNUL te-a scutit de efortul de a cauta tu pin site mesajele mai vechi si ti le serveste „pe tava”, doar-doar vei scapa de ignoranta ta si vei ajunge sa intelegi in ce bezna intelectuala orbecai, mai, Oleg. Eu cred ca ar trebui sa ii trimiti un mesaj de multumire lui Eminescu ROMÂNUL pentru lectia gratuita pe care ti-o ofera!

    • Lecţii pentru „alexandru” şi ceilalţi MANKURŢI trimişi la atac de STĂPÂNII LOR,Călăi Ocupanţi RUŞI.
      Sper ca ADEVĂRUL să vă lumineze minţile spălate de propaganda RUSEASCĂ ANTIROMÂNEASCĂ.
      Lectură plăcută!

      Marele lingvist de renume mondial, Eugen Coşeriu, menţiona într-un amplu studiu “Latinitatea orientală” referitor la aşa-zisa limbă moldovenească:
      «Zic «aşa-zisa», fiindcă o limba moldovenească diferită de cea româna, sau chiar şi numai de dialectul dacoromân,PUR ŞI SIMPLU NU EXISTĂ
      e o himeră creată de o anumită politică etnico-culturală străină, RUSIA,fără nici o bază reală».

      Eugen Coşeriu ( n. 27 iulie 1921, comuna Mihăileni, judeţul Bălţi– d. 7 septembrie 2002, Tübingen, Germania) a fost un filolog romanist de origine română, membru de onoare al Academiei Române (din 1991).
      Studii
      A absolvit liceul “Ion Creangă” din oraşul Bălţi, apoi şi-a continuat studiile în filologie la universităţile din Iaşi, Roma; a mai studiat filosofie la Universitatea din Milano. Între 1950 şi 1963 a predat la Universitatea din Montevideo, Uruguay, între 1961 şi 1963 fiind profesor-invitat şi la Universitatea din Bonn, Germania. Din 1963 şi până la sfârşitul vieţii a fost profesor la Tübingen. Mai multe generaţii de discipoli ai lui Eugen Coşeriu constituie Şcoala de lingvistică de la Tübingen.
      A fost Doctor Honoris Causa a aproape 50 de universităţi din întreaga lume.

      “Scrisoarea lui Neacşu” cel mai vechi document descoperit până acum scris în LIMBA ROMÂNĂ pe la 1500

      Fragment:
      “spui domniie tale de lucrul lui Mahamet beg, cum am auzit de boiari ce sunt megiiaş(i) şi de generemiiu Negre, cum i-au dat împăratul sloboziie lui Mahamet beg, pe io-i va fi voia, pren ŢEARA RUMÂNEASCĂ, iară el să treacă.”

      V. I. Lenin:
      «Basarabia este pamant ROMANESC»
      (V. I. Lenin, lucrarea «dreptul natiilor la autodeterminare»).
      Karl Marx:
      «Administratia RUSEASCA din toate judetele Basarabiei a ordonat sa fie arse orasele si satele in momentul apropierii inamicului. Acest ordin este cu atat mai ridicol, cu cat, dupa cum rusii inteleg prea bine, ROMANII basarabeni NU VOR REGRETA PLECAREA LOR mai mult decat românii din Valahia si Moldova…» (opere, ed. II, vol. 10, Moscova, 1958, p.495).
      Karl Marx:
      «Taranul ROMÂN din Basarabia nutreste pentru «muscal» NUMAI URĂ»
      (K. Marx: Insemnari despre români, Bucuresti, 1964, p.167).
      Friedrich Engels:
      «Finlanda este finlandeza si suedeza,
      Basarabia – ROMÂNEASCĂ,
      iar Polonia Congresului – poloneza (…). Aici nici nu poate fi vorba de unirea unor neamuri inrudite, care poarta numele de rus, aici avem de a face pur si simplu cu O CUCERIRE PRIN FORTA a unor teritorii straine, PUR SI SIMPLU cu UN JAF». (Opere, ed. v.22, Moscova, 1962, p.30-31).
      F.A. Bronchaus, J.A. Efron:
      «Grupul ROMANIC este reprezentat de ROMANI (cca. 9.000.000) in Gubernia Basarabia (judetele Balti, Soroca, Chisinau, Orhei) si in judetele nistrene (Herson); aceasta populatie ISI APARA CU INSISTENTA LIMBA si chiar a românizat o parte din populatia ucraineana» (Dictionar enciclopedic, Sankt Petersburg, 1899).
      L.S. Berg:
      «Moldovenii SUNT ROMANII care populeaza Moldova, Basarabia si o parte din guberniile Podolia si Herson; acestia populeaza in proportie nu prea mare si gubernia Ekaterinoslav» (Basarabia. Tara, populatia, economia. Petersburg, 1918).
      N. Durnovo:
      «… toate scolile organizate in Basarabia au scopul de a transforma ROMANII basarabeni in velicorosi, ceea ce NU REUSESTE…»
      (Peterburgskie vedomosti, 27 mai (9 iunie) 1912).

      Alexei Mateevici(autorul versurilor imnului Basarabiei):
      «Mai inainte de toate sa stiti ca (…)
      FARA UNIRE NU VOM PUTEA DOBANDI NIMIC.
      Deci sa avem un gand, o inima, un ideal!

      Al doilea sfat e acesta. Lucrul drept poate inflori numai daca se intemeiaza pe idei drepte. Ei bine, daca ati luat asupra d-voastra sarcina de a lumina poporul, apoi trebuie sa dati poporului idei adevarate, caci altfel intreg invatamantul e fara rost.
      Da, suntem moldoveni, fii ai Vechii Moldove,
      insa facem parte din marele trup al ROMÂNISMULUI,
      asezat prin Romania, Bucovina si Transilvania (Aplauze).
      FRAŢII NOŞTRI din Bucovina, Transilvania si Macedonia nu se numesc dupa locurile unde traiesc, ci-si spun ROMÂNI.

      ASA TREBUIE SA FACEM SI NOI (Aplauze).

      Alexe MATEEVICI :
      “… N-AVEM DOUA LIMBI si doua literaturi,
      CI NUMAI UNA,
      ACEASI cu cea de peste Prut.
      Aceasta se stie din capul locului, ca SA NU MAI VORBIM DEGEABA.

      (…) Noi trebuie sa ajungem de la limba noastra proasta de astazi numaidecat la limba literara ROMANEASCA»
      (Din cuvantarea rostita la primul Congres al invatatorilor moldoveni din Basarabia, care a avut loc la 25-28 mai 1917).

      Ruben Budagov:
      «Numai pentru faptul ca I.V. Stalin aminteste «limba moldoveneasca» a aparut problema limbii moldovenesti de sine statatoare, desi majoritatea lingvistilor considera pana acum ca românii si moldovenii vorbesc aceeasi limba» (Voprosi iazakoznania, 1957, Nr.2, p. 154).
      Rajmund Piotrowski:
      «… termenul de «limba moldoveneasca» are o istorie mai veche pe teritoriul Basarabiei.
      Acest termen a fost UN INSTRUMENT AL POLITICII IMPERIALE TARISTE, iar apoi al politicii imperiale staliniste-bolsevice.
      Menirea acestui instrument era de A IZOLA Basarabia, iar mai tarziu – Republica Moldova de la arealul ROMANESC»
      (Literatura si Arta, 31.08.1995).
      Eugen Coseriu(cel mai mare PROFESOR LINGVIST ROMAN din Basarabia):
      «A promova sub orice forma o limba moldoveneasca deosebita de limba româna este, din punct de vedere strict lingvistic, ori o greseala naiva, ori o frauda stiintifica; din punct de vedere istoric si practic,b> E O ABSURDITATE si o utopie; din punct de vedere politic, e o anulare a identitatii etnice si culturale a unui popor si, deci, UN ACT DE GENOCID etno-cultural».
      Ion Constantin Ciobanu:
      «(…) de cata intelepciune au dat dovada stramosii nostri ca au numit aceasta limba cu un cuvant neutru. LIMBA ROMANA! Doamne fereste daca aceasta limba s-ar fi nascut din uzurpare si s-ar fi numit dupa vreo regiune oarecare munteneasca, olteneasca, ardleneasca, banateana, bucovineana, moldoveneasca etc.! Atunci, s-ar fi vazut cum joaca dracul intr-un picior!
      Sintagma «LIMBA ROMANA» E UNIFICATOARE.
      Ea nu inalta, nu coboara, nu subapreciza pe nimeni, ea creeaza la toti condtii egale! Si TAIE o data si pentru totdeauna APA DE LA MOARA RATACITILOR» (Moldova literara, 18.VI.1995)

      Declaratia Adunarii Generale anuale a Academiei de Stiinte a Republicii Moldova:
      «Adunarea Generala anuala a Academiei de Stiinte a Republicii Moldova confirma opinia stiintifica argumentata a specialistilor filologi din republica si de peste hotarele ei aprobata prin Hotararea prezidiului ASM din 9.IX.1994, potrivit careia
      DENUMIREA CORECTĂ A LIMBII de stat (oficiale)
      a Republicii Moldova
      ESTE LIMBA ROMÂNĂ.

      29 februarie 1996».
      «Cazania lui Varlaam» (1643),
      prima carte tiparita in Moldova
      «Carte ROMÂNEASCĂ de invatatura»
      , care se adreseaza intregii «semintii ROMÂNEŞTI»

      Cu cateva decenii mai tarziu, Dosoftei numeste limba in care scrie exclusiv «LIMBA ROMÂNEASCĂ».
      Stanislav Semcinscki (Ucraina):
      “Slavii de rasarit ii numeau pe timpuri CU UN SINGUR NUME atat pe locuitorii Moldovei, cat si pe cei din Valahia, chiar si pe o buna parte din locuitorii Transilvaniei;
      TOŢI ERAU pentru ei VOLOHI (VALAHI).
      Domnitorul Moldovei Stefan cel Mare era pentru ucraineni
      “Stefan Voevod VOLOSKIY” (Stefan Voievod al VALAHIEI)
      , iar Moldova era numita VALAHIA, locuitorii ei – VOLOHOVENI-BOLOHOVENI,

      ]
      adjectivul “voloski, valaski” avea semnificatia “ceea ce tine de principatul Moldovei”.
      Până şi lingvistul HAHOL O. Strijak din cartea aparută în 1994 la Kiev:
      «În Ucraina de răsărit ERAU NUMIŢI VOLOHI moldovenii ADICĂ ROMÂNII».
      Invatatii din Evul Mediu vorbeau despre identitatea ROMÂNEASCĂ a limbii moldovenilor si a locuitorilor Valahiei. A se vedea, de exemplu, mentiunea lui Nicolaus Olahus formulata in limba latina inca in 1536:
      Nicolaus Olahus
      (numele latinizat al lui Nicolae VALAHUL,adică Nicolae ROMÂNUL)- 1536:
      «Lingua, ritu, religione eadem Moldavi utuntur, qua Transalpini; vestitu aliqua ex parte differunt»
      TRADUCERE:
      ” moldovenii utilizeaza ACEEAŞI LIMBĂ, ACELEAŞI OBICEIURI ŞI RELIGIE CA ŞI VALAHII”.
      «Est romanicii (volohii) intrebuintau cuvintele ROMÂNESC, ROMÂNEŞTE pentru a-si denumi propria limba si propria vorbire».

      Din sursele istorice se stie ca in perioada anterioara formarii Tarii Moldovei,
      pe teritoriile de la rasarit de Carpati locuiau VALAHII, URMAŞII GETO-DACILOR.
      Iar valahii nu erau decat ROMÂNII.

      Si pentru că MANKURŢII au adus vorba de COTROPITORII BARBARI CUMANI:
      Iată scrisoarea papei de la Roma, Grigore al IX-lea, adresata printului de Coroana Bela, in 1234, in care afirma urmatoarele:
      «Dupa cum am aflat, in Episcopatul cumanilor sunt niste oameni care SE NUMESC ROMÂNI (WALATI)
      (Documenta Romaniae Historica. D. Relatii intre Tarile romane. Vol. I, Bucuresti, 1972, p. 20).
      Cercetatorul Ion Eremia, doctor habilitat in istorie, aduce argumente incontestabile, sustinand ca
      ÎNAINTE de descalecatul lui Dragos, pe teritoriul Moldovei au existat CÂTEVA Valahii (adica, «tari» – n.n.) si aici locuiau valahi =ROMÂNI.
      O Valahie a fost acea cu centrul la Suceava.
      Alta isi avea centrul in orasul Siret.
      O alta VALAHIE se afla in bazinul raului Moldova cu centrul la Baia, oras numit si Molde, Civitas Moldaviae, Moldavia.

      Anume aceasta formatiune a fost ocupata de Dragos, aici au fost instalati de catre regalitatea maghiara primii voievozi din Maramures, anume ea a fost acea Tara Moldava («terre nostre Moldauane», 1360) supusa Ungariei si locuita de români (olahos).
      Ion Eremia noteaza in cartea sa ca
      “la origine statul intemeiat de Bogdan I venit dupa Dragos, s-a numit ŢARA ROMÂNEASCĂ a Moldovei”, in felul acesta subliniindu-se ca
      MOLDOVA ERA ŞI ERA O VALAHIE, in sensul de tara locuita de ROMÂNI.
      Vlad Zbârciog :”
      Au fost aduse suficiente argumente pentru a deschide ochii inimii si mintii (…), odata si pentru totdeauna ca noi, locuitorii bastinasi din spatiul prutonistrean, SUNTEM ROMÂNI si, implicit, AVEM O LIMBĂ ROMÂNĂ si O ISTORIE ROMÂNĂ.
      Si orice incercare de a ne baga pe gat memorandumuri rusesti sau false conceptii de politica nationala de stat sunt inutile. In primul rand, fiindca aceasta conceptie ignora adevarul istoric si stiintific despre ROMÂNII moldoveni si LIMBA ROMÂNĂ.”
      Vlad Zbârciog :
      “Eminescu spunea ca «limba este casa fiintei noastre». (…) Si tocmai acest tezaur scump, acest suprem product sufletesc al poporului – limba – se urmareste, prin aceasta
      «conceptie» RUSEASCĂ-”moldovenismul” sa ni se ia, sa ni se rapeasca, totodata incercand sa ne confere o noua identitate istorica, etno-culturala, lingvistica si politico-juridica .
      Stratagema-cheie fiind LICHIDAREA IDENTITĂŢII NOASTRE ROMÂNEŞTI”

  5. Vă vine să credeţi,MANKURŢII „statalişti-maldavanişti”(slugile RUSIEI) ne vorbesc despre BUNEII NIŞTRI DACI!
    Văd că tare îi mai doare pe mankurţi ADEVĂRUL DESPRE DACI.

    Iată ce nu vor să se ştie SPĂLĂTORII DE CREIERE şcoliţi la Moscova.
    Iată de ce BUNEII MOŞTRI DACI îi deranjează pe istoricii „doctori habilitaţi la MOSCOVA” şi pe elevii lor MANKURŢII:

    „MALUS DACUS”-„DACUL CE RAU” Mihai VITEAZUL

    De ce dac şi de ce rău? Pentru că întreaga coaliţie ANTI-ROMÂNEASCĂ(Polonezii-Hungarii-Germanii-Austriecii-Otomanii)era conştientă de puterea teritoriilor reunificate, pentru că, la acea
    perioadă, Dacia era încă vie în mărturii şi documente iar Mihai Viteazul era rău într-adevăr cu cei care doreau dezbinarea
    visului său, a „pohtei” ce-a „pohtit”:
    de a reuni cele trei ţări-surori.

    Ioannis Bisselius, un profesor din Amberg, spunea la acea vreme: „provincialii (transilvăneni – n.n.) ţineau mai mult
    la unul de-al lor, UN DAC CA MIHAI
    , decât la un străin ca Basta. Căci oare ce-i este mai apropiat Transilvaniei decât
    valahul din vecinătate?” Şi
    „care alt popor, în afară de Valahi, poate fi într-atât de asemănător şi atât de plăcut transilvănenilor.

    Căci MAI TOŢI SUNT DE ACELAŞI SÂNGE, DE ACEEAŞI ORIGINE, de acelaşi nume: DACI SUNT ŞI UNII ŞI CEILALŢI”.

    (vezi „O istorie sinceră a poporului român”, Florin Constantiniu, Univers enciclopedic, Bucureşti, 1998, p.138).
    Iezuitul Ioannis Bisselius, contemporan cu Mihai, adaugă:

    „Vlahul, prin numele său, deşteaptă în inimile muritorilor memoria
    arhanghelului Mihail, ducele oştilor creştine…”
    (Nicolae Densuşianu, Istoria militară a poporului român, Ed.Vestala,
    Bucureşti, 2003, p.241).
    Acelaşi Ioannis Bisselius scria că, după supunerea Transilvaniei în octombrie 1599,
    Mihai „trimise împăratului şi cheile DACIILOR(Moldova,Muntenia şi Transilvania) ca semn de deplină supunere”.

    Reprezentanţi superiori imperiali din Boemia, într-o scrisoare adresată lui Mihai, din 20 februarie/2 martie 1600,
    înlocuiesc numele Transilvaniei cu cel al Daciei („supreme Exercitus in partibus DACICIS ductori et praefecto”), iar în text
    numesc Valahia, DACIA („Thraciae et DACIAE partibus”).

    Ioan Jezernyczky, aflat la Praga, 4/14 aprilie 1603, adresează o cerere împăratului Rudolf II arătând că

    „după ce Mihai Voievod a redobândit DACIA (DACIAM
    RECUPERRASET)[…]
    .

    Câţiva ani mai târziu şi istoricul francez Jacques Augustin de Thou foloseşte,
    referitor la anul 1599, denumirea de DACIA pentru Transilvania cât şi pentru celelalte două ţări române, Valahia şi Moldova.

    Alooo MANKURŢII „statalişti-maldavanişti”(slugile RUSIEI) aţi citit ce scriau ACUM PESTE 400 de ani CRONICARII STRĂINI Ioannis Bisselius,profesor din Amberg(octombrie 1599),reprezentanţii imperiali din Boemia(2 martie 1600),francezul Jacques Augustin de Thou (1599),Ioan Jezernyczky(4/14 aprilie 1603)???

LĂSAȚI UN MESAJ