RSS Feed

Opoziţia critică atacurile puterii la adresa TRM

0

august 8, 2007 by Românism

Teleradio Moldova
Teleradio Moldova a juns din nou subiect de dispută politică

Declaraţiile premierului Vasile Tarlev care acuzase, recent, posturile naţionale de radio şi televiziune că ar reflecta insuficient realizările Guvernului au provocat criticile societăţii civile şi a unor deputaţi din opoziţie.

Afirmaţiile prim ministrului au fost calificate drept ingerinţă în politica editorială a radioteleviziunii publice şi încercare de a institui cenzura la această instituţie.

Deputata Partidului Popular Creştin Democrat, Angela Aramă, unul dintre autorii Codului Audiovizualului în baza căruia activează, în prezent, radioteleviziunea publică, consideră că declaraţiile premierului Vasile Tarlev denotă riscul reintroducerii cenzurii la această instituţie.

Un şef de Guvern, spune Angela Aramă, nu ar trebui să facă asemenea declaraţii.

„În general, sunt nişte declaraţii ciudate pentru un permier şi cred că este un semnal foarte clar că libertatea de exprimare în Republica Moldova s-ar putea din nou să suporte nişte lovituri din partea guvernării. Şi aici cred că jurnaliştii ar trebui să fie solidari şi să nu admită aşa ceva”, a declarat Angela Aramă.

Premierul Tarlev se arătase nemulţumit de faptul că populaţia ar fi tot mai puţin informată despre ceea ce el a numit „lucrurile mari” pe care le face guvernul.

Aluzii la finanţare

În plus, Vasile Tarlev s-a declarat indignat de faptul că guvernele altor ţări finanţează unele isntitutii mass-media din Republica Moldova.

� Este un semnal foarte clar că libertatea de exprimare în Republica Moldova s-ar putea din nou să suporte nişte lovituri din partea guvernării

Angela Aramă, deputată PPCD

Aluzie la autorităţile de la Bucureşti care finanţează proiecte realizate de câteva medii de informare de la Chişinău.

„Mi se pare că suntem, unicul Guvern care nu finanţăm nimic altceva decât televiziunea publică Teleradio Moldova conlucrarea căreia cu Guvernul lasă încă de dorit. Noi aici ne-am înţeles cu domnul Todercan, directorul radioteleviziunii, că vom elabora un contract special de colaborare.”, psunea premierul Tarlev.

„Însă Guvernele altor ţări îşi permit să finanţeze cu milioane presa din ţară care lucrează antistatal, anti-naţional şi cu bârfeli. De ce? Poate ar trebui să ne schimbăm atitudinea”, mai spunea prim ministrul.

Punctul de vedere al premierului Tarlev pare a fi împărtăşit şi de preşedintele Vladimir Voronin.

Într-o emisiune la postul privat de televiziune NIT, el se declarase nemulţumit că, după reformele din 2006, primele persoane din stat nu au acces la televiziunea publică.

Consiliul de observatori

„După ce Moldova 1 s-a transformat în companie publică, ea a devenit şi mai închisă decât până atunci. Nnimeni nu mai are acces acolo, nici preşedintele, nici primul ministru, nimeni. De parcă nu am lucra şi noi pentru binele societăţii şi a statului nostru”, a spus preşedintele Vladimir Voronin.

� Suntem destul de nemulţumiţi de felul în care arată această companie, anumite lucruri s-au întâmplat, totuşi

Igor Munteanu, membru al Consiliului de observatori al Teleradio Moldova

Igor Munteanu, membru al Consiliului de Observatori al Companiei Teleradio Moldova, consideră că atât afirmaţiile preşedintelui Voronin, cât şi cele ale premierul Tarlev fac parte dintr-o serie de acţiuni ale puterii ce urmăresc să repare pierderea de autoritate şi popularitate, înregistrată de ea în ultimul timp.

„Deşi noi, ca membri ai Consiliului de Observatori, suntem destul de nemulţumiţi de felul în care arată această companie, anumite lucruri s-au întâmplat, totuşi. Prababil că anumite emisiuni extrem de pro-guvernamntale ca Rezonans vor fi scoase din grila de emisie şi aceste lucruri deranjează.”

„Evident, în această situaţie autorităţile nu se mai uită sau nu se mai obosesc să citească Codul Audiovizualului în care scrie alb pe negru că interferenţa autorităţilor publice sau a unor partide, sau a unor grupuri de presiune economică este interzisă şi că politica editorială este competenţa exclusivă a Consiliului de Observatori.” a declarat la BBC Igor Munteanu.

Declaraţiile preşedintelui Voronin şi premierului Tarlev survin cu puţin timp înainte ca Parlamentul să stabilească suma ce urmează să fie alocată pentru Compania Teleradio Moldova în anul 2008.

 

www.bbc.ro


0 comments »

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

ChatVorbește instant cu noi !+