Organizatii de media afirma ca Radio FM-103,5 din Balti a devenit victima tendintelor puterii de a limita pluralismul de opinii in preajma alegerilor locale

0
2

20.02.2007 – 18:17

� � � � � � Asociatii de media din Chisinau se arata contrariate de decizia Consiliului Coordonator al Audiovizualului (CCA), care, in sedinta sa din 13 februarie curent, a suprimat vocea unui radiodifuzor local important de la Balti, FM-103,5, transmite Agentia DECA-press.

Organizatiile semnatare mentioneaza intr-o declaratie, facuta publica marti, ca o asemenea decizie putea fi motivata doar printr-o examinare completa, obiectiva si in conditii de transparenta. Indiferent de motivele invocate in timpul sedintei CCA, se pare ca ele nu indreptatesc pedeapsa disproportionata prin privarea radiodifuzorului de dreptul de a-si continua activitatea si a publicului ascultator – la sursa de informatie pe care au avut-o timp de zece de ani.
Incetarea activitatii unui post de radio de rezonanta si cu o larga audienta si privarea consumatorilor de programe de dreptul la informatia de interes comunitar, variata si pluralista, vine in contradictie cu spiritul Codul Audiovizualului care trebuie sa incurajeze radiodifuzorii ce ofera servicii de programe proprii si autohtone, se arata in declaratia citata.
Organizatiile considera ca membrii CCA, fara sa tina cont de interesul public, au adoptat o decizie partinitoare care demonstreaza caracterul distorsionat al procesului de implementare a noii legislatii audiovizuale. Alaturi de „Antena C” si „Euro TV Chisinau”, Radio „FM-103,5” din Balti pare a fi inca o victima a tendintelor puterii de a limita pluralismul de opinii si vocile critice in ajunul alegerilor.
Declaratia a fost semnata de Centrul Independent de Jurnalism; Asociatia Presei Electronice „APEL”; Asociatia Presei Independente; Agentia Media IMPACT; Centrul de Investigatii Jurnalistice; Uniunea Jurnalistilor din Republica Moldova; Comitetul pentru Libertatea Presei si Centrul „Acces-info”.

NICIUN COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ