PCRM şi PPCD, stăpâni pe audiovizual

0
3

PCRM şi PPCD, stăpâni pe audiovizual
Cu binecuvântarea CCA, „Euro TV” şi NIT acaparează spaţiul mediatic autohton
Precum v-am informat anterior, săptămâna trecută, Consiliul Coordonator al Audiovizualului (CCA) a acordat cele mai multe frecvenţe scoase în concurs pentru „Euro TV” şi NIT. Totodată, PRO TV şi „TV
Cele mai multe frecvenţe scoase în concurs a obţinut „Euro TV Chişinău”. Astfel, canalul emite în Briceni, Cantemir, Comrat, Drochia, Făleşti, Glodeni, Sângerei, Ştefan-Vodă şi Taraclia. Totodată, dosarul PRO TV, pentru şapte frecvenţe, a fost respins de CCA. Aceeaşi situaţie a fost înregistrată şi în cazul „TV Dixi”. În ceea ce priveşte NIT, astăzi, programele acestuia pot fi vizionate de 90 la sută din populaţia RM – Chişinău, Cahul, Edineţ, Comrat, Varniţa, Ungheni, Nisporeni, Soroca, Cimişlia, Căuşeni, Trifeşti şi, în curând, Criuleni. O situaţie similară s-a întâmplat şi cu frecvenţele radio, cele mai multe dintre care au revenit posturilor „Antena C”, Radio „Zece” şi Radio „Magic”, toate trei fiind gestionate, direct sau indirect, de PCRM şi PPCD. Există voci care afirmă că frecvenţele pentru aceste posturi au fost repartizate prin încălcarea legii, adică, fără expunerea de argumente de ordin tehnic şi financiar. Mai mult, ultimele instituţii media nu există de facto…

Deputaţii Anatol Ţăranu (PNL) şi Leonid Bujor (AMN), care au asistat la şedinţa de distribuire a frecvenţelor, au declarat că prin intermediul CCA Puterea oferă spaţiul mediatic pentru instituţiile sale audiovizuale, astfel pregătindu-se pentru alegerile din 2009. Parlamentarii susţin că CCA activează în regimul comenzii politice, dar aceasta nu poate fi dovedit atâta timp, cât nu există o justiţie liberă în RM. Anatol Ţăranu a afirmat că Puterea face totul ca să limiteze drastic accesul opoziţiei politice pe piaţa audiovizuală. „Mă refer mai ales la posturile de radio care încearcă să menţină starea pluralismului politic în emisie. De fapt, niciun post TV şi radio nu aparţine opoziţiei. Puţine sunt instituţiile media care încearcă să promoveze pluralismul politic”. „Cât priveşte „Euro TV”, aceasta reprezintă poziţia PPCD şi este, de fapt, televiziunea personală a lui Iurie Roşca. Un cadou pe care liderul pepecedist l-a primit pentru ceea ce a făcut la 4 aprilie 2005 şi pentru parteneriatul politic al acestuia cu PCRM în ultimii ani”, a mai spus Ţăranu.

Cautare:

Sondaj
Ce trebuie să serbeze R. Moldova la 9 Mai?
Ziua Europei
Ziua Victoriei
Ambele
Rezultatele

Metamorfoze preelectorale

Voronin devine… transparent

Şeful statului a convocat ieri membrii guvernului într-o şedinţă specială şi le-a cerut, aflăm dintr-un comunicat, „să manifeste o cât mai mare deschidere şi transparenţă în raport cu reprezentanţii mediilor de informare în masă, astfel încât informaţia veridică de interes public să ajungă integral şi operativ la fiecare cetăţean în parte”. Mai mult, el i-a îndemnat pe miniştri să participe la diverse emisiuni radio şi TV, conferinţe de presă tematice, talk-show-uri… şi să perceapă colaborarea permanentă cu mass-media „drept o componentă foarte importantă şi responsabilă a atribuţiilor de serviciu”. Să se fi produs peste noapte vreo revoluţie în capul comunist al preşedintelui? Adică, dacă îl întrebăm, bunăoară, de unde a luat peste şapte milioane de lei ca să-şi cumpere acţiuni la „FinComBank”-a feciorului Oleg, până în seară, în modul cel mai deschis şi transparent, dl preşedinte Voronin ne va oferi un răspuns? Sau, pur şi simplu, guvernarea a intrat anticipat în campania electorală-2009 şi a pus la cale un plan de intervenţie mediatică masivă, ca să-şi promoveze „succesele remarcabile”?

http://www.timpul.md/

NICIUN COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ