RSS Feed

Premierul Tăriceanu despre retransmisia TVR în Moldova

0

august 23, 2007 by Românism

Premierul Tăriceanu a cerut să fie informat dacă autorităţile române au primit un răspuns de la administraţia de la Chişinău privind plata taxelor pentru retransmiterea programelor Televiziunii Române în Republica Moldova, arătând că pot fi găsite soluţii financiare pentru recepţionarea acestora.

Solicitarea a fost formulată în şedinţa de miercuri a Guvernului.

Ministerul Dezvoltării Informaţionale din Republica Moldova a cerut, la sfârşitul lunii iulie, Consiliului Coordonator al Audiovizualului să scoată la concurs frecvenţele TVR pe motiv că nu s-ar fi reuşit încheierea unui nou contract cu postul român de televiziune, iar cel vechi a expirat pe 15 iunie.

Noul preşedinte al Consiliului Coordonator al Audiovizualului, Vlad Ţurcanu, a spus că membrii CCA au aflat cu întârziere despre scrisoarea Ministerului Dezvoltării Informaţionale privind scoaterea la concurs a frecvenţelor TVR, deşi fostul preşedinte, Corneliu Mihalache, ar fi ştiut despre ea de mai mult timp.

De altfel, potrivit domnului Ţurcanu, neinformarea celorlalţi membri ai Consiliului despre existenţa scrisorii respective a fost unul din motivele destituirii lui Corneliu Mihalache din funcţia de preşedinte.

Vlad Ţurcanu a declarat că, deşi el personal a propus ca frecvenţa TVR să nu fie scoasă la concurs înainte de a se clarifica toate aspectele situaţiei, decizia a fost, totuşi, luată, prin votul a cinci din cei nouă membri ai Consiliului.

„Eu am propus ca, cel puţin, să audiem TVR în această problemă, Societatea Română de Televiziune, întrucât formularea care ne-a venit din partea Ministerului Dezvoltării Informaţionale suna cam în felul următor, o reproduc din memorie: «nu s-a reuşit încheierea unui nou contract», fără a se oferi detalii”, a spus Vlad Ţurcanu.

„Am propus să se facă o investigaţie în acest sens şi am făcut trimitere la sutele de mii de telespectatori care ar fi privaţi de o televiziune urmărită de foarte mulţi oameni, însă argumentele mele probabil nu au fost suficient de convingătoare, aşa încât frecvenţele TVR sunt scoase la concurs şi vom vedea ce se va întâmpla în septembrie”, a mai declarat la vremea respectivă şeful CCA.

Într-un comunicat de presă dat publicităţii la începutul lunii august, TVR arăta că a făcut „toate demersurile pentru retransmiterea TVR 1 în Republica Moldova”.

„Televiziunea Română a efectuat toate demersurile necesare pentru ca retransmiterea canalului TVR 1 în Republica Moldova să continue şi după data de 13 iunie 2007, dată la care a încetat protocolul de colaborare între TVR şi Ministerul Dezvoltării Informaţionale (Întreprinderea de Stat „Radiocomunicaţii”) din Republica Moldova”, se arăta în comunicatul transmis de Departamentul de Comunicare şi Relaţii Internaţionale al TVR.

„Totodată, la cererea autorităţilor de la Chişinău, Întreprinderea de Stat «Radiocomunicaţii» nu a întrerupt retransmisia programului TVR 1 după data de 13 iunie 2007, data la care a încetat protocolul.”

„Odată cu finalizarea negocierilor dintre cele două guverne şi reglementarea modalităţilor de plată, se va încheia un nou protocol între TVR şi Ministerul Dezvoltării Informaţionale din Republica Moldova privind retransmiterea în direct a emisiunilor TVR 1 pe teritoriul Republicii Moldova, urmând ca noul document să acopere, retroactiv, şi costurile aferente redifuzării după data de 13 iunie 2007”, consideră TVR.

Reprezentanţii postului public au spus că au demarat, imediat după data de 28 decembrie 2006, când a fost semnat protocolul mai sus menţionat, demersurile pentru găsirea de noi surse de finanţare pentru transmisia TVR 1 în Republica Moldova, cu începere din luna iunie 2007.

„În urma acţiunilor întreprinse, Guvernul României a identificat sursele de finanţare necesare, pe care le-a comunicat oficial în iunie 2007 autorităţilor de la Chişinău, negocierile interguvernamentale şi interministeriale fiind în curs”.

„TVR este semnatar al protocolului privind retransmiterea postului TVR 1 în Republica Moldova, însă responsabilitatea televiziunii publice este asigurarea programelor acestui canal, şi nu finanţarea retransmisiilor pe teritoriul mai sus menţionat”, se mai arăta în respectivul comunicat.

Retransmisia TVR în R. Moldova a mai fost întreruptă în 2002, pentru aproximativ şapte luni, autorităţile invocând atunci argumente de ordin tehnic şi juridic.

Opoziţia acuzase însă atunci puterea comunistă de românofobie şi de faptul că ar încerca să instaleze o cortină de fier informaţională peste Prut. Suspendarea retransmisiei TVR a provocat şi protestele societăţii civile.

TVR este unul din cele trei posturi de televiziune care pot fi recepţionate pe întreg teritoriul Republicii Moldova, alături de postul rusesc ORT şi de Moldova 1, ultimul criticat în mai multe rânduri pentru că ar face partizanat politic în favoarea puterii comuniste.


0 comments »

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

ChatVorbește instant cu noi !+