TVR 1 – BASTIONUL LIBERTĂŢII NOASTRE PE CALEA DE REÎNTREGIRE A NEAMULUI ROMÂNESC ŞI GUVERNUL FILAT

0
23

Este un mare adevăr, TVR1, unicul post de televiziune cu acoperire naţională care nu putea fi controlat de comunişti. a fost eliminat premeditat, cu bună ştiinţă, special, la indicaţia Dictatorului comunist Vladimir Voronin. Marea bătaie de cap a lui Voronin s-a rezolvat însă cu două decizii ale Consiliului Coordonator al Audiovizualului (CCA) care a interzis nelegal si abuziv retransmiterea programelor TVR1 pe frecvenţa de stat numărul 2. SRTv era, la data deciziei CCA, la zi cu toate obligaţiile financiare, având în plus din partea CCA licenţa nr. 014557 valabilă în intervalul 2006-2011.
Consiliul Coordonator al Audiovizualului – la ordinul lui Voronin – a scos la concurs frecvenţa a doua de stat pe care era difuzat postul, acordând-o unei alte companii (TLF M International). Ulterior, TVR 1 a acţionat în judecată CCA pentru decizia luată, dar a pierdut toate instanţele naţionale şi, în august, anul trecut, s-a adresat la CEDO. Guvernul R. Moldova a trebuit să dea un răspuns Curţii Europene pentru Drepturile Omului (CEDO), până în februarie 2009, referitor la modul în care acum un an postul public românesc de televiziune TVR1 a fost lipsit de frecvenţă. Obscura firmă TLF M International „a câştigat” frecvenţa, iar TVR a fost eliminată din spaţiul media al Moldovei. În schimb, a intrat Antena Internaţional, a lui Voiculescu, după ce noul canal C 2, aparţinând TLF M International, a început să emită preluând emisiunile Trustului Intact.
Firma este britanică, dar aparţine unui off-shore din Cipru, „interfaţă” a mogulului Sorin Ovidiu Vîntu, conform surselor de presă din Chişinău. Atât organizaţiile societăţii civile, cât şi deputaţi, şi ziarişti de la Chişinău au protestat în van faţă de abuzul comis de regimul comunist la adresa României. Foarte rapid ziariştii de la Chişinău au scos la iveală şi legăturile din spatele „afacerii de stat” şi de partid. „TLF M International” SRL este o companie off-shore, condusă de Teodor Guţu, regizor la postul public moldovenesc, „Moldova 1″, controlat de puterea comunistă. În calitate de emisar al firmei a fost prezentat Răzvan Paveliu, român născut pe 27 octombrie 1978, la Craiova. Acesta, între 1993-1997, a făcut Liceul Militar de Aviaţie „Tudor Vladimirescu” din Craiova, după care trece Prutul şi se înscrie la Universitatea de Arte din Chişnău, Facultatea de Actorie. Ulterior, a fost dansator în show-baletul „Teodor”. Din postura de sărăcan lipit, Paveliu apare în calitate de prezentator la postul de televiziune moldovenesc rusofil NIT, controlat de puterea comunistă, după care se lansează în asigurări. Cheia „transformării” sale din actoraş de estradă în şef de televiziune s-ar găsi în familie, mai comentează presa de la Chişinău. Paveliu este căsătorit cu Diana Ţopa, sora omului de afaceri Viorel Ţopa, implicat în mari afaceri legate de business-ul familiei Voronin. Cu studii la Moscova la bază, fiu al fostului redactor-şef al Moldovei Suverane, oficiosul regimului comunist, în 2003, Viorel Ţopa a candidat pentru funcţia de primar al Chişinăului şi a fost preşedinte al „Băncii de Economii”. Ţopa este un apropiat al lui Vladimir Plahotniuc, împuternicitul unor afacerişti obscuri în VictoriaBank, totodată acţionari ai „Aerocom”, companie acuzată în rapoartele organismelor internaţionale de cooperare cu dealeri de arme care au făcut tranzacţii cu al-Qaeda – printre care celebrul Victor Bout, ruso-israelian combinat intens şi în treburi necurate şi prin România.
Prin respectiva actiune fosta guvernare comunistă a dat dovada ca a pus in actiune politica Partidului Comunist de genocid cultural care prevedea lichidarea treptata a renasterii culturii, traditiilor romanesti in R. Moldova si consolidarea propagandei si ideologiei de deznationalizare totala a populatiei romanesti din R. Moldova. Ura lui Vladimir Voronin faţă de tot ce e românesc e bine cunoscută.
TVR1 continuă şi va continua să rămână cel mai important post de televiziune românesc şi european pentru R. Moldova.
La vremea eliminării lui s-a luat o atitudine principială din partea societăţii civile. S-au făcut declaraţii în cadrul multor mitinguri în apărarea sa. Toate partidele democratice care formează astăzi Alianţa pentruu integrare europeană au protestat vehement, foarte critic privind eliminarea TVR1.
Primul-Ministru Vlad Filat nu a făcut excepţie, s-a pronunţat categoric pentru readucerea postului de televiziune „TVR 1″ în spaţiul mediatic al Republicii Moldova, precum şi Preşedintele Parlamentului Mihai Ghimpu.
La 7 aprilie 2010 tinerii Basarabiei au învins practic comunismul. La 29 iulie s-a produs schimbarea de putere mult aşteptată.
Astăzi Guvernul Filat a împlinit de acum 200 de zile de la învestire.
Actualul Guvern a fost învestit pe 25 septembrie, anul trecut. Programul Executivului, intitulat „Integrare Europeană: Libertate, Democraţie, Bunăstare”, conţine următoarele obiective prioritare: europenizarea Republicii Moldova, reintegrarea ţării, asigurarea supremaţiei legii, depăşirea crizei economice şi asigurarea creşterii economice, descentralizarea puterii şi asigurarea autonomiei locale.
Au trecutt 200 de zile de libertate şi democraţie, dar singura voce a României – TVR-ul. TVR1, simbol al naţiunii române şi cel mai îndrăgit post de televiziune în Basarabia scos din spaţiul audivizualului R. Moldova, iată că nu e pusă în drepturi.
Poate fi însă libertate şi democraţie în Comunitatea. Statelor Independente, o alternativă a URRS, o închisoare a popoarelor?. Poate fi liber un Guvern în CSI ?. Este oare Basarabia liberă? Poate fi o altă crimă istorică mai mare, decat faptul ca R. Moldova, al doilea stat românesc, aşa cum le place şi le-a plăcut să spună dintotdeauna unor conducători ai statului, să fie aliatul şi partenerul Rusiei în CSI.? Rusia care este moştenitoarea URSS, cea care a comis un genocid total în Basarabia?
TVR1 este televizunea tuturor românilor, iar Basarabia este pământ românesc. TVR1 este oferit populatiei R. Moldova gratuit, este pentru cetatean si transmiterea sa este finantata de Guvernul Romaniei. Cazul TVR 1 a fost una dintre cele mai mari ilegalitati ale guvernarii comuniste. La Curtea Europeana pentru Drepturile Omului au fost depuse observatiile pe acest caz, iar cand a fost la Chisinau presedintele Romaniei, Traian Basescu, s-a decis rezolvarea pe cale amiabila a acestei probleme si permiterea revenirii acestui post pe arena mediatica a Republicii Moldova”, a spus Ministrul Justiţiei Alexandru Tănase.Tanase.
TVR1 este televiziunea noastră a românilor basarabeni, iar orice negociere aici este inadmisibilă.
Ea trebuie pusă în drepturi necondiţionat. Ea nu poate avea concurenţă pe piaţa mediatică din Basarabia. TVR1 este televiziunea noastră naţională.
Au trecut 200 zile de la căderea Guvernului odios comunist şi a satrapului conducător comunist şi ostaş al şovinismului velicorus Vladimir Voronin, iar noi suntem în continuare fără TVR1, suntem în continuare în această închisoare a limbii ruse şi a unei politici cu un standard dublu.
Am vrea sa amintim aici că supremaţia legii înseamnă că atunci când se comite o ilegalitate, justiţia ar trebui să intervină, iar acei care au comis iligalitatea să fie traşi la răspundere. Toate cheltuielile ar trebui să suporte acei care au comis ilegalitatea. Orice zi de tergiversare este un semn de slăbiciune al autorităţilor şi ridică multiple întrebări. Înfiinţarea unui studio local al TVR1 ar fi o soluţie, dar ce ne facem cu poziţia Consiliului Coordonator al Audiovizualului: „Mai mult decât atât, potrivit legislaţiei audiovizuale actuale, titularul dreptului de licenţă trebuie să fie rezident al R.Moldova. Unica posibilitate pe care o văd ca TVR să retransmită în eter este ca între cele două Guverne, de la Chişinău şi Bucureşti să fie semnat un acord de liberă transmisie. Însă chiar şi în aşa situaţie este nevoie de o frecvenţă, iar la moment nu este nici una disponibilă”, a spus Soltan.
Necesitatea revenirii TVR1 a sporit după evenimentele din 7 aprilie 2009. Se cunoaşte foarte bine că conducerea comunistă de la Chişinău a dus o amplă campanie de dezinformare a populaţiei şi denigrare a forţelor democratice, precum şi a Statului Român.
TVR1 constituie bastionul libertăţii noastre pe calea reîntregirii neamului românesc şi spre Uniunea Europeană. TVR1 este demnitatea noastră a românilor. Nimeni nu are dreptul să se atingă de ea. În caz contrar este stare de război .

Sursa: basarabialiterara.com.md

NICIUN COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ